به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم آزادی زندانیان معسر که به مناسبت هفته بسیج و به همت بسیج حقوقدانان برگزار شد، گفت: این حرکتی که امروز برای آزادی زندانیانی که به دلیل نداشتن توان مالی در زندان هستند، انجام شده باید ادامه داشته باشد و باید از همه خیرین و همه عزیزانی که اهل فضل، جود و سخاوت هستند و در این نهضت خیریه شرکت کردند و همچنین از عزیزان در بسیج حقوقدانانکه زمینه ساز این کار خیر شدند تشکر و تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: گفته شده که امروز بیش از دو هزار نفر از زندانیان آزاد می شوند که این کار بسیار خوب و مومنانه ای است و انشاالله این حرکت ادامه داشته باشد.

پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرموده‌اند کسی که راهنمایی به کار نیک و همراهی می‌کند، مانند کسی است که آن را انجام داده است. 

معاون رئیس جمهور گفت: امروز خانواده‌های این زندانیانی که آزاد می‌شوند، عزیزان و خانواده خود را در آغوش می گیرند و چقدر خوشحال خواهند شد. جدای این موضوع، این اقدامات از خیلی از بزهکاری‌ها و مشکلات عدیده ای که برای خانواده های زندانیان ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: فرد مسلمان نمی‌تواند نسبت به هم نوع خودش بی تفاوت باشد و مسئولیت های اجتماعی دارد و همان طور که در برابر خداوند مسئول است در مقابل خلقی که خانواده خدا هستند هم مسئول و متعهد است و باید آن مقداری که می‌تواند کمک کنند.

حسینی با اشاره به آیات و روایاتی که در رابطه با کار خیر و صدقه دادن وجود دارد، گفت: روحیه کمک به نیازمندان و صدقه دادن باید بیشتر در جامعه ترویج شود که افراد فقط به فکر خودشان نباشند و به فکر افراد نیازمند مستمند و گرفتار باشند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه بسیج در همه عرصه ها پیشگام است و این پیشگامی فقط در دفاع مقدس و دفاع از حرم نبوده و در همه حوزه ها بلکه در تمام عرصه‌های بحران، سازندگی، سیل و زلزله و هر آنجا که به حضور او برای کمک به مردم نیاز باشد، پیشگام است و امروز هم در بحث آزادسازی زندانیان در حال فعالیت است که کار بسیار ارزشمندی است که باید از آنها تشکر کنیم.

وی گفت: همانطور که در روایات آمده اینهایی که به فقرا و نیازمندان کمک می‌کنند قبل از هر چیزی این کار باعث اعتلای خودشان خواهد شد، کسانی که در راه خدا ایثار و انفاق می‌کنند از حسد، حرص، کینه و همه این ها پاک خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: اگر مراسمی برای تجلیل از خیرین و افرادی که در حوزه های مختلف به نیازمندان کمک کنند گرفته می شود این باعث می شود که جامع نیز تشویق و ترغیب شوند که به این سمت حرکت کنند.