شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تبریز#آذربایجان شرقی#سراسر کشور
گفت‌وگو|

امام‌جمعه تبریز: خلق حماسه هشت دی ۸۸ از اقدامات آیت‌الله محسن مجتهدشبستری بود

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز با تأکید بر اینکه مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری، شجاعانه مقابل انحرافات ایستاد، گفت: مصداق بارز این اقدامات، خلق حماسه هشت دی ۸۸ در تبریز قبل از حماسه ۹ دی در سراسر کشور بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جایگاه ، گفت: ایشان از روحانیون مبارز و پیشتاز در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز افزود: مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری، نقشی مهم و مؤثر در تشکیل جامعه روحانیت مبارز در تهران داشتند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سمت‌های مختلف، خدمت گذار نظام جمهوری اسلامی و سرباز مقام معظم رهبری بود.
 
آل هاشم نمایندگی مردم در خانه ملت، نمایندگی مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را از ابعاد مهم خدمت مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری برشمرد و تصریح کرد: ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شده بودند.
 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، بر نقش بسزای مرحوم آیت الله مجتهد شبستری در بحث ارتباط با حوزه و خدمات علمی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: ساخت مسجد و حوزه و فعالت اجتماعی در تهران و تبریز از دیگر خدمات ایشان است.
 
وی اهمیت به حوزه علمیه و تربیت طلاب را از مصادیق بارز خدمات مرحوم آیت الله مجتهد شبستری دانست و اضافه کرد: این نگاه، بخشی از کارنامه خدمت این شخصیت علمی و فرهنگی کشور به‌نظام جمهوری اسلامی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز با تأکید بر اینکه مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری، شجاعانه مقابل انحرافات ایستاد، تصریح کرد: مصداق بارز این اقدامات، خلق حماسه هشت دی ۸۸ در تبریز قبل از حماسه ۹ دی در سراسر کشور بود.
 
آل هاشم با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری نقش بسزایی در حوزه علمیه ایروانیه تهران در تربیت طلاب و تدریس خارج فقه اصول داشت، اظهار داشت: ان‌شاءالله خداوند روح این ر عالم ربانی را شاد و با اولیایش محشور کند.
 
 
انتهای پیام/