شهر خبر

عربستانی‌ها زیر قول خود زدند+جزییات

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته دستکم ۲۳ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

عربستانی‌ها زیر قول خود زدند+جزییات

به گزارش منیبان؛ از المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی هشت بار شهرستان صرواح و ۶ بار شهرستان الجوبه استان مأرب را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین ۲ بار شهرستان حیس استان الحدیده، یک بار شهرستان الظاهر استان صعده، یک بار فرودگاه تعز، چهار بار شهرستان حرض استان حجه و یک بار نیز منطقه مرزی نجران را هدف قرار دادند.

همچنین در حمله توپخانه ارتش سعودی به منطقه مرزی منبه استان صعده، یک غیرنظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر ضیف الله شامی وزیر اطلاع رسانی یمن گفته بود که اگر تجاوز و محاصره یمن متوقف نشود، عملیات بسیار شدید و دردناک‌تری علیه متجاوزان انجام خواهیم داد.  

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر دیروز (شنبه) در کنفرانس خبری گفت که این نیروها در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف، در هشتمین عملیات «موازنه بازدارندگی» با استفاده از پهپاد از نوع «صماد ۳» و  «قاصف ۲ K» مراکز و پایگاه‌های حساس در شهرهای ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.  

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

وبگردی