شهر خبر
گفت‌وگو|

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس: دیپلماسی قضایی یک ایده بسیار عمیق و مثبت از سوی رئیس دستگاه قضاست

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:دیپلماسی قضایی مبحث و گفتمان بسیار مهمی است، هم از منظر مسائل داخلی و هم از منظره مسائل خارجی.
سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به گقتمان جدید «دیپلماسی قضایی» که رئیس دستگاه قضا در دیدار اخیر با جمعی از سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی در تهران، مطرح کرد، گفت: از زمان ورود حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به قوه قضائیه شاهد اتفاقات و رخداد‌های بسیار خوب و مبارکی در این قوه هستیم.

وی افزود: در همین مدت سپری شده رئیس محترم قوه قضائیه نشان دادند که اولاً اشراف کامل بر حوزه و ابعاد مختلف قضایی دارند، البته سابقه ایشان هم همین را نشان می‌دهند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان تأکید کرد: نکته بعدی این است که ایشان روند تحولی و نوگرایانه مثبتی را در قوه قضائیه با ایده‌های جدید پایه گذاری کردند که انصافا پیش‌تر در قوه قضائیه به هیچ وجه شنیده نشده بود.

وی با بیان اینکه دیپلماسی قضایی یکی از این موارد برشمرده می‌شود، اظهار داشت: از این رو دیپلماسی قضایی مبحث و گفتمان بسیار مهمی است، هم از منظر مسائل داخلی و هم از منظره مسائل خارجی؛ لذا ما مسائل قضایی و حقوقی متعددی با همسایگان و کشور‌های همسایه داریم که می‌توانیم در قالب این مسئله آن‌ها را برطرف کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین رانندگان ما که به کشور‌های دیگر سفر می‌کنند و در موضوعاتی مورد برخورد قرار می‌گیرند و یا زندانی می‌شوند از جمله مسائلی است بسیاری از مشکلات را در پی دارد و می‌توان در قالب همین رویکرد آن‌ها را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در گذشته خیلی این موارد دیده نمی‌شد در حالی که این مسائل، مسائل اساسی است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای تاکید کرد: دیپلماسی قضایی می‌تواند مسائل حقوقی فی‌مابین ایران و کشور‌های دیگر را برطرف کند و به نظر بنده دیپلماسی قضایی یک ایده بسیار عمیق و مثبتی است که از سوی رئیس دستگاه قضا مطرح شده است و باید ادامه پیدا کند.
 

انتهای پیام/