شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهر تهران#امداد#مدیریت بحران

تدوین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران


تدوین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تدوین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی نصیری با اشاره به برگزاری نشست بررسی زمینه‌های همکاری اورژانس تهران و مدیریت بحران پایتخت اظهار کرد: در این نشست لزوم گسترش زیرساخت‌های امداد و نجات هوایی با توجه به گستردگی شهر تهران و ترافیک سنگین در برخی معابر و زمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت برخورداری اورژانس از امداد و نجات هوایی تأکید و عنوان شد بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود مدیریت شهری با هدف هم‌افزایی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

نصیری با بیان اینکه شهرداری تهران از سال‌های گذشته همکاری گسترده‌ای با اورژانس تهران داشته و کماکان از گسترش این همکاری‌ها استقبال می‌کند، افزود: از این رو برخی از واحدهای اورژانس با هدف کوتاه شدن زمان حضور در ماموریت‌های امدادی سال‌هاست که در پایگاه‌های مدیریت بحران مستقر شده‌اند. بر همین اساس مقرر شد برای تداوم این همکاری، کم و کیف چگونگی و پراکندگی استقرار واحدهای اورژانس در پایگاه‌های مدیریت بحران در قالب 5 پهنه شهر تهران (شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز) طراحی و بر اساس نیازمندی‌های مشترک تفاهم‌نامه دو جانبه منعقد شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات طرح شده در این جلسه تدوین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران و نیز چگونگی مشارکت در برنامه‌های عملیاتی شهر تهران بود که مقرر شد همکاری‌های دو جانبه در این بسترها نیز تعریف و پیگیری شود.

 سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: برقراری و تقویت ارتباط بین مرکز عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) و سازمان اورژانس تهران شامل ایجاد ارتباط بی‌سیم و ارسال پیامک‌های حوادث به صورت آنلاین از دیگر موضوعات مورد توافق در این نشست بود.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان اورژانس تهران و هیأت همراه با هدف گسترش هماهنگی، هم‌افزایی و همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه توسعه ظرفیت امداد و نجات هوایی و تدوین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران، از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران بازدید کردند.

انتهای پیام/