شهر خبر

طی هشداری؛

لوکاشنکو: از لهستان می خواهم تهدیدهایش را عملی کند!

لوکاشنکو: از لهستان می خواهم تهدیدهایش را عملی کند!

رئیس جمهور بلاروس ضمن اشاره به تهدیدهای مقامات لهستانی برضد مینسک، اعلام کرد که این مسئله در اختیار ورشو است تا به تهدیدهایش جامه عمل بپوشاند، اما همزمان عواقبش را نیز در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس به مقامات لهستان درباره عواقب تهدیدهایشان برضد مینسک، هشدار داد.

وی در این باره گفت: یک مسئله دیگر بگویم. این نکته احتمالا به مذاق لهستانی ها خوش خواهد آمد. شما احتمالا شنیده اید که این سیاستمداران و رهبران وحشی لهستان مدام تهدید می کنند و می گویند «ما مرز را می بندیم، گذرگاه راه آهن مرزی را می بندیم. در این رابطه فقط می توانم بگویم که خواهش می کنم ببندید. چنانچه برای شما راحت تر است، ببندید. اما، قبل از انجام این کار، آنها باید به این مسئله فکر کنند که چطور قرار است با روسیه، چین و به طور کل با شرق ارتباط داشته باشند.

وی همچنین گفت: ما هیچ کسی را به طور عمد از طریق مرز با اتحادیه اروپا، منتقل نمی کنیم و نخواهیم کرد.

پیشتر و در همین رابطه، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست وزیر لهستان در سخنانی لوکاشنکو را به تدارک جنگی ترکیبی علیه اتحادیه اروپا متهم کرده بود.

نخست وزیر لهستان مدعی شد: این بزرگترین تلاش برای بی ثبات کردن اروپا در ۳۰ سال اخیر است. ما باید با هم باشیم تا از اروپا دفاع کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: لهستان تسلیم تهدیدها نخواهد شد و برای دفاع از مرزهای اتحادیه اروپا هر کاری خواهد کرد.

اتحادیه اروپا و لهستان دولت مینسک را متهم کرده که از هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان ابزار جنگ ترکیبی (هیبریدی) استفاده می‌کند و از طریق خطوط هوایی آنها را به بلاروس منتقل و سپس راهی مرز لهستان، لیتوانی و لتونی می‌کند تا از آنجا راهی اروپای غربی شوند.

مینسک اتهامات فوق را به شدت رد و اعلام کرده است که به خاطر تحریم های اعمال شده علیه بلاروس، توانایی مدیریت پناهجویان را ندارد.