شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#حوزه#نتایج

هادی العامری خبر داد؛

لغو نتایج ۱۸ درصد حوزه های انتخابات پارلمانی عراق

لغو نتایج ۱۸ درصد حوزه های انتخابات پارلمانی عراق

رئیس ائتلاف فتح عراق با اعلام لغو نتایج ۱۰ هزار حوزه انتخاباتی تأکید کرد این مسئله باعث ایجاد تغییر فاحش در نتایج کلی انتخابات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق از لغو نتایج ۱۸ درصد حوزه‌های انتخابات پارلمانی اخیر این کشور خبر داد و تأکید کرد: لغو این حجم از حوزه‌های انتخاباتی، تغییر فاحشی در نتایج انتخابات ایجاد می‌کند.

دفتر العامری امروز با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: رئیس ائتلاف فتح در دفترش در بغداد با یک هیئت جبهه ترکمانی به ریاست «حسن توران» دیدار کرد. دو طرف در این دیدار تأکید کردند تناقض ها در اعلام نتایج و سو مدیریت کمیسیون عالی انتخابات در روند برگزاری آن، در ایجاد آشوب فراگیر در عرصه تحولات سیاسی کشور نقش بسزایی داشت.

در این بیانیه به نقل از هادی العامری آمده است: تصمیم هیئت قضائی برای باطل کردن برخی از حوزه‌های انتخاباتی که در ساعت ۶ روز انتخابات بسته نشدند، به باطل شدن نتایج بیش از ۶ هزار حوزه منجر خواهد شد. همچنین حدود ۴ هزار حوزه به علت اثر انگشت‌های تکراری باطل شده است. این یعنی نتایج ۱۰ هزار حوزه لغو خواهد شد که حدود ۱۸ درصد مجموع همه حوزه‌های رأی گیری در عراق است که شمار آن به ۵۵ هزار حوزه می‌رسد.

العامری افزود: این اعداد و ارقام، بزرگ و تأثیرگذار هستند و باعث ایجاد اختلاف فاحش و تغییر بنیادی در نتایج انتخابات خواهد شد.