شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انقلابی
یادداشت|

تکلیف امروز روحانیت انقلابی و بسیجی

تکلیف روحانیت در عصر کنونی و در زمان حاضر علاوه بر آشنایی با قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و با دعا و مناجات، آشنا کردن مردم با سبک زندگی اسلامی و زندگی بدون تشریفات و ساده و آشنا ساختن پدر و مادر و جوانان با ازدواج آسان و با فرزندآوری است.
خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والملسمین علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح - روحانیت در عصر کنونی بر جایگاه پیامبران بزرگ الهی تکیه زده و به عنوان مربی انسان‌ها باید در سیر صعودی به مقام نفس مطمئنه برسد و تا آن جا بالا رود که به مرتبه قاب قوسین او ادنی شرفیاب شود و در چهره عرفای نام آوری مانند عارف کامل و عامل برجسته مرحوم حاج شیخ حسنعلی نخودکی ظهور و بروز نماید.
 
آن عارف و دانشمند بزرگ، طریقت خویش را بر سه پایه استوار می‌دید:
۱. غذای حلال ۲. توجه به نماز و حضور قلب در هنگام نماز ۳. بیداری قبل از اذان صبح.
 
آیت‌الله حق‌شناس می‌فرمود: اولین مرحله از سفر الی الله، سحرخیزی است. آب حیات درون تاریکی شب به دست می‌آید.
 
آیت‌الله بهجت، این عارف عامل کامل می‌فرمود: بزرگان وقتی می‌خواستند مطلبی و فیضی را از خداوند بگیرند، از شب و سحر استفاده می‌کردند.
 
امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند: سفر الی الله جز به احیای شب طی نمی‌شود.
 
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط، بزرگ عارف عصر ما می‌فرمود: در بیداری سحر و ثلث آخر شب آثار عجیبی است. هر چیزی را که بخواهید از گدایی سحر‌ها می‌توان حاصل کرد.
 
با همین گدایی‌های سحر و شب زنده‌داری و نماز شب می‌توان به مقام و منزل متقین دست یافت.
 
دقیقا با همین نگاه، امام عارفان و حکیم متاله انقلاب اسلامی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به روحانیون و حوزه‌های علمیه می‌فرمایند: تقوا را، تقوا را، تقوا را نصب‌العین خود قرار بدهید، فضلا، طلاب علوم دینیه، تقوا، تقوا، تنزیه نفس، مجاهده با نفس.
 
عارف عامل و دانشمند برجسته، رهبر معظم انقلاب نیز بر همین اساس به روحانیون و طلاب می‌فرمایند: از لحاظ معنوی باید خودتان را بسازید، هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ تهذیب، هم از لحاظ تدین، هم از لحاظ پای بندی و تقید به فرائض و نوافل و تلاوت قرآن.
 
آیت‌الله آسید علی آقای قاضی بزرگ، این عارف معروف می‌فرمود: بر شما باد به قرائت قرآن کریم در شب با صدای زیبا و غم‌انگیز، پس آن نوشیدنی و شراب مؤمنان است.
 
اولین تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی، همین خودسازی و سحرخیزی و شب زنده‌داری و رسیدن به مقام نفس مطمئنه و راضیه است. رسیدن به مقام تقوا و ورع است و بزرگان معرفت واقفند که منزل ورع از مقام تقوا بالاتر است.
 
دومین تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی، مخاطب‌شناسی است.
 
امام عارفان، خامنه‌ای عزیز می‌فرماید: اگر می‌خواهید تبلیغ خوب بکنید، از قبل مخاطب خودتان را انتخاب کنید. می‌خواهید با جوان‌ها حرف بزنید.
 
هم باید با کودک حرف زد، هم با نوجوان، هم جوان، هم دانشجو، هم دختر، هم پسر، هم زن و هم مرد.
 
نباید از کودک و نوجوان غافل شد. نباید از کار فکری بر روی ذهن جوان غافل شد. باید با روحیه انقلابی و جهادی به سراغ آموزش و پرورش و دانشگاه و مدارس علمیه رفت. باید به هر ورزشگاه و مرکز فرهنگی سر زد و نسل جوان را با دین و اعتقادات دینی و اخلاق اسلامی و معنویت و احکام شرعی و بصیرت سیاسی آشنا کرد.
 
امیر سخن، عارف بی‌نظیر، حکیم و طبیب جامعه بشری، حضرت علی (ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه می‌آورند: پس در آغاز تربیت، تصمیم گرفتم تا کتاب خدای توانا و بزرگ را همراه با تفسیر آیات، به تو بیاموزم، و شریعت اسلام و احکام آن از حلال و حرام، به تو تعلیم دهم.
 
تکلیف روحانیت در عصر کنونی و در زمان حاضر علاوه بر آشنایی با قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و با دعا و مناجات، آشنا کردن مردم با سبک زندگی اسلامی و زندگی بدون تشریفات و ساده و آشنا ساختن پدر و مادر و جوانان با ازدواج آسان و با فرزند آوری است.
 
تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی آشنا نمودن مردم با ارزش‌های اسلامی و انقلابی و با مبانی انقلاب اسلامی و خط امام و ولایت است.
 
تکلیف امروز روحانیت انقلابی و ولایی، دعوت مردم به اسلام ناب محمدی (ص) و به معنویت و تقوا و اخلاص و تواضع و ایثارگری، با گفتار و عمل است.
 
امام خمینی (ره) می‌فرمودند:
۱. تکلیف ما این است که با اعمال خودمان، با گفتار و رفتار خودمان اسلام را ترویج کنیم.
۲. امروز آبروی اسلام بسته به اعمال روحانیین است، روحانیین که مربی انسان‌ها هستند، به جای انبیاء نشسته‌اند.
۳. روحانی باید طوری باشد که مردم وقتی او را دیدند، به یاد رسول خدا بیفتند.
 
رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: جامعه روحانیت، دین و اخلاق و معنویت را، با عمل و زبان خود در جامعه بپراکند و همه دل‌ها را متوجه معنویت و دین و اخلاق کند.
 
ایشان همچنین می‌فرمایند: شما روحانیون باید درس اخلاق بگویید، درس اخلاق سیاسی هم بگویید، درس اخلاق و معنویت هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید.
 
امروز تکلیف سنگین دیگری هم بر دوش روحانیت انقلابی و بسیجی است.
 
 آنان باید ایمان به مردم سالاری دینی را در جامعه پررنگ نمایند.
 
رهبر حکیم انقلاب می‌فرمایند: امروز علاوه بر اینکه باید به مسائل اعتقادی اسلام پرداخت و اعتقاد به اسلام را در ذهن‌ها و دل‌ها راسخ نمود، باید اعتقاد به حاکمیت اسلام را هم راسخ کرد.
 
امام خمینی (ره) در پیام به روحانیت می‌آورند: باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست، از لایه‌های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند.
 
رهبر معظم انقلاب این حکیم سترگ و عارف عامل می‌فرمایند: حوزه علمیه ... قاعده نظام جمهوری اسلامی است و همه چیز روی این قاعده بنا شده و دوام خواهد یافت. این قاعده باید محکم باشد. استحکام این قاعده با تضمین سه عنصر اصلی فقه؛ تهذیب و اخلاق؛ آگاهی سیاسی، امکان پذیر است.
 
آن حکیم متاله و ولی فقیه زمان و عارف کامل، هم‌چنین می‌فرمایند: هیچ روحانی‌ای نمی‌تواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است بی تفاوت باشد.
 
معظم له همچنین می‌فرمایند: امروز هر روحانی به مقتضای تلبس به این لباس، موظف است از حکومت اسلام و حاکمیت قرآن دفاع کند.
 
این تکالیف سهمی از تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی است. این تکالیف مهم را آویزه گوش قرار دهیم و با روحیه‌ای جهادی و انقلابی، وارد میدان عمل به تکلیف شویم و با پررنگ کردن ارزش‌های دینی و انقلابی و مبانی انقلاب و خط امام و ولایت، سدی در برابر تهاجم فرهنگی غرب شویم و خداباوری، ولایت باوری، معاد باوری، حق باوری، و دین باوری را سکه رایج در جامعه کنیم.
 
  • دفاع مقدس و عقلانیت
  •  
    انتهای پیام/