شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بروز

راهکارهایى براى پیشگیرى از بروز خشونت خانگى

راهکارهایى براى پیشگیرى از بروز خشونت خانگى

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای پیشگیری از بروز خشونت در دوران خانه نشینی،سرگرمی های جمعی و انفرادی بـرای پرهیـز از مشـاجره، سـرگرمی های شـخصی و گروهـی داشـته باشـید.

به گزارش بهداشت نیوز، «شهین لنگری» افزود: وقتی کـه همـۀ اعضـای خانـواده زمـان آزاد دارنـد، فرصتـی اسـت بـرای دور هـم جمع شـدن و مشـغول یک بـازی یـا سـرگرمی شـدن. فعالیت هایی مانند فیلـم دیدن، بازی کـردن، یا حتی نوشـیدن یک فنجـان چـای و فعالیت هـای مشـابه آن، ضمـن اینکـه فضایی شـاد ایجـاد می کننـد، موجب می شـود تـا فرصتـی بـرای بـروز کدورت پیـدا نشـود. 

وی همچنیـن تصریح کرد: در حین بـازی ممکن اسـت، اختـلاف نظرهـا فرامـوش شـوند و دلخوری هـا رفع شـود و بـرای زمان هایـی کـه امـکان بـازی دسـته جمعی وجـود نـدارد نیـز سـرگرمی هایی بـرای خود فراهـم کنیـد. مطالعـه، دیـدن فیلم، آشـپزی، کارهای دسـتی و غیـره می توانند زمان شـما را به صـورت مفیـد پـر کنند. 

وی ادامه داد: بـه میـزان کافی اسـتراحت کنید و سـعی کنیـد زمانـی را بـه ایجـاد آرامـش بـرای خـود اختصـاص دهیـد زیرا بسـیاری از تندخویی هـا و خشـونت، هنـگام خسـتگی و اسـترس بـه وجـود می آینـد. 

وی بیان کرد: از مـواردی کـه زمینه سـاز نگرانی تـان می شـود اجتنـاب کنیـد، ورزش و مدیتیشن تحـرک و فعالیـت فیزیکی، در تخلیۀ انرژی های منفی و ایجاد آرامش مؤثر هسـتند. 

وی تاکید  کرد: مدیتیشـن هـم موجـب آرام شـدن ذهـن و در نتیجـه کاهش اسـترس و فشـار روانی می شـود وهم چنین متخصصان توصیـه می کننـد در طـول مـدت خانه نشـینی، از ورزش و تمرکز ذهنی، غافل نشـوید.

وی بااشاره به این که گاهـی براثـر بیـکاری، موضوعاتـی فراموش شـده در گذشـته، راه خـود را بـه ذهن ما و سـپس بـه مکالمـات مـا پیدا می کننـد، گفت: مباحث و اختافاتـی که در گذشـته تمام شـده اند را رها کنید و از تازه کـردن آن هـا خـودداری کنیـد و از بـه چالـش کشـیدن یکدیگـر بـه ویـژه در موضوعـات اعتقـادی و سیاسـی اجتنـاب کنیـد و تلاش کنیـد تا خاطـرات خوب و شـیرین را مـرور و برای آینـده برنامه ریـزی کنیـد و زمـان حـال را بـه آمـوزش و تقویـت جسـمی و روانـی خـود مشـغول باشید.

وی افزود: برخـی فعالیت هـا کـه زیـاد جـدی نیسـتند را با هـم انجـام دهیـد؛ بـرای مثـال آشـپزی کردن می توانـد فعالیتـی خوشـایند و مفرح برای اعضای خانواده باشـد و بیشتر مواقع فعالیت های مشـترک شـاد را در خانـه گسـترش دهیـد و بـرای انتخـاب فعالیـت و نحوه انجـام آن نظرسـنجی کنید.