شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلند

تداوم شورش و ناآرامی برای سومین شب متوالی در هلند


تداوم شورش و ناآرامی برای سومین شب متوالی در هلند

شب گذشته نیز برای سومین شب پیاپی اعتراضات خشونت بار و شورش‌ها و درگیری‌هایی در برخی شهرهای هلند در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، در بسیاری شهرهای هلند برای سومین شب پیاپی اعتراضاتی خشونت بار علیه محدودیت های کرونایی برگزار شده و شورش ها و درگیری های خشونت باری رخ داد.

به گزارش رسانه های داخلی آشوبگران آتش سوزی هایی را به راه انداخته، ایستگاه های اتوبوس را تخریب کرده مواد آتش زا به سمت نیروهای پلیس پرتاب می کردند. گروه های مختلفی در شبکه های اجتماعی ربرای این اعتراضات خشونت بار فراخوان زده بودند.

پلیس از شورش و ناآرامی در جریان این اعتراضات از جمله در شهر انسخده هلند در نزدیکی مرزهای آلمان و شهر خرونینگن خبر دادند. ده ها جوان در مراکز این شهرها تجمع کرده و با مواد آتش زا به نیروهای پلیس حمله کردند. چندین دستگیری هم وجود داشت.

در خرونینگن هلند پلیس تجمعات را سرکوب کرد پاکسازی انجام شد. حداقل یک ویترین مغلزه در این شهر شکسته شد. در انسخده هم وضعیت اضطراری اعلام شد.

این اعتراضات خشونت بار همچنین در شهرهای تیلبورگ، لیواردن و روزندال هلند هم برگزار شده و آشوبگران خسارات مالی زیادی را به بار آوردند چندین نفر هم در جریان این خشونت ودرگیری ها دستگیر شدند.

در لیواردن یک بازی فوتبال بعد از پرتاب مواد آتش زا از طرف طرفداران فوتبال که به دلیل شرایط کرونایی اجازه ورود به ورزشگاه را نیافتند متوقف شد.

در دو شب قبل از آن هم آشوب ها و ناآرامی هایی در جریان اعتراضات در شهرهای مختلف هلند از جمله روتردام و لاهه رخ داد. بر اساس اطلاعات نیروهای پلیس در جریان این اعتراضات و درگیری های خشونت بار از روز جمعه تا یکشنبه شب حدود 130 نفر دستگیر شدند.

در هلند حدود یک هفته است که به دلیل شرایط حاد کرونایی قرنطینه بخشی برقرار شده است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در هلند طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته و به همین دلیل یکی از کشورهایی که در پی این موج جدید بیماری، دست به دامان قرنطینه شده هلند است.

تنها در یک شبانه روز بالغ بر 21 هزار مورد ابتلا و 37 مورد مرگ ناشی از کرونا در هلند گزارش شده است؛ این در حالی است که پیش از این به مدت 6 ماه تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور پایین یا تک‌رقمی بود.

میانگین موارد روزانه ابتلا به کرونا در هلند طی هفته گذشته 18 هزار نفر بوده است.

دولت هلند در پی وخامت اوضاع کرونایی اعلام کرده که در سه هفته آینده، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری باید ساعت 8 شب تعطیل شوند؛ مراکز تجمعی دیگر به‌ویژه مکان‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی هم باید ساعت 6 عصر به کار خود پایان دهند. حضور افراد در محل کار، به‌جز موارد ویژه و با نظارت کارفرما،‌ مشروط به ارائه گذرنامه سلامت است. کسانی که این گذرنامه را نداشته باشند، از امکان استفاده از کافه‌ها و رستوران‌ها محروم می‌شوند.

بر اساس محدودیت جدید، شهروندان هلند تنها در صورت واکسیناسیون کامل یا بهبود یافتن از کرونا می‌توانند به اماکن عمومی مراجعه کنند و گواهی سلامت افرادی که فقط تست منفی کرونا دارند، فاقد اعتبار خواهد بود.

انتهای پیام/.