شهر خبر

نماینده پارلمان عراق:

قانون اساسی عراق هرگونه ارتباط با صهیونیست‌ها را رد کرده است

قانون اساسی عراق هرگونه ارتباط با صهیونیست‌ها را رد کرده است

عضو فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق ضمن انتقاد از مصاحبه وزیر خارجه این کشور با رسانه صهیونیستی، گفت: قانون اساسی عراق هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی را مردود شمارده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «کریم المحمداوی» عضو فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق به مصاحبه اخیر «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور با یک رسانه صهیونیست واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی ضمن انتقاد شدید از مصاحبه مذکور، گفت: قانون اساسی عراق هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی را مردود شمارده است. به نظر می رسد مصاحبه وزیر خارجه عراق با رسانه صهیونیست پیامی برای سوق دادن عراقی ها به سمت عادی سازی روابط با تل آویو باشد.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار داشت: تحقیقات درباره مصاحبه وزیر خارجه با رسانه صهیونیست باید هرچه سریعتر توسط دستگاه های قضایی و دولتی آغاز شود. ما نسبت به هر گونه تحرک در راستای عادی سازی روابط با تل آویو هشدار می دهیم.

پیش از این، «نصر الشمری» سخنگوی این جنبش مقاومت اسلامی در واکنش به اقدام جنجالی و عجیب وزیر امور خارجه عراق در پیامی توئیتری نوشت: مصاحبه فؤاد حسین با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به رژیم تروریستی صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

الشمری این رفتار را غیرقابل توجیه و نوعی حمایت از رژیم صهیونیستی خواند و افزود: این اقدام پس از حوادثی صورت پذیرفته که نشان‌دهنده مخالفت جوامع آزاده با این رژیم تروریست و جنایتکار است.

وی مصاحبه فؤاد حسین با تلویزیون رژیم صهیونیستی را توهین به میلیون‌ها آزاده در دنیا و اهانت به ملت عراق توصیف کرد. سخنگوی نُجَباء بر لزوم موضع‌گیری قاطع دولت موقت عراق در قبال این رفتار وزیر امور خارجه تأکید و تصریح کرد: در غیر این صورت، این ملت عراق است که حرف خود را خواهد زد.