شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قیمت#افزایش قیمت

گرانی در آمریکا/ بلومبرگ: مردم برای خرید هدایای سال نو پول کافی ندارند


گرانی در آمریکا/ بلومبرگ: مردم برای خرید هدایای سال نو پول کافی ندارند

افزایش قیمت ها در آمریکا مردم را درفصل خرید در آستانه سال نوی میلادی، با کسری بودجه مواجه کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در آستانه فصل خرید تعطیلات آغاز سال نو در آمریکا، مصرف‌کنندگان این کشور دریافته‌اند که بودجه آن‌ها کمتر از حدی است که انتظارش را داشتند.

 بیش‌از یک‌سوم مردم آمریکا عقیده دارند باید بیشتر از حدی که انتظار داشتند در این تعطیلات هزینه کنند. 41 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت تحقیقاتی دیلویت ال ال‌پی شرکت کرده بودند، دلیل این کسری بودجه را قیمت‌های بالا می‌دانند. قیمت‌ها 27 درصد نسبت‌به پایان سال در 2020 افزایش‌ یافته‌اند.

تورم به یک مسئله اساسی در فصل تعطیلات در آمریکا تبدیل‌شده چون خرده‌فروشان مجبور شده‌اند هزینه‌های بالا را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند.
علی‌رغم به خطر افتادن اطمینان مصرف‌کنندگان، این شرایط مانع هزینه‌کرد آن‌ها نخواهد شد.طبق پیش‌بینی مؤسسه دیلویت، فروش در تعطیلات 7 تا 9 درصد در سال جاری میلادی افزایش‌ می یابد.

ولی اگر مصرف‌کنندگان هدیه‌ای برای خرید پیدا نکنند، به‌سختی می‌توان به این نرخ رشد رسید. مشکلات زنجیره عرضه باعث شده بسیاری از کالاها مخصوصاً کالاهایی که در دسته‌بندی هدایا قرار می‌گیرند، در فروشگاه‌ها موجود نباشند، مانند لوازم الکترونیکی، لباس و اسباب‌بازی. 63 درصد از خریدارانی که در نظرسنجی دیلویت شرکت کرده‌اند می‌گویند با این مشکل مواجه شده‌اند.

نظرسنجی آنلاین مؤسسه دیلویت از 21 تا 25 اکتبر  در بین 1200 بزرگسال آمریکایی انجام‌شده است.

انتهای پیام/52