شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#ایران#ایران خودرو

نسل دوم خودرو پژو پارس با تغییرات شگفت آور دیده شد!

نسل دوم خودرو پژو پارس با تغییرات شگفت آور دیده شد!

تولید خودروهای داخلی منوط به دریافت استانداردهای 85 گانه ای بوده که خودروسازان بایستی این استانداردها را برای محصولات خود کسب کنند. در همین راستا و به همین بهانه، گروه صنعتی ایران خودرو که میبایست با برخی محصولات خود یعنی خانواده پژو 405 و پارس خداحافظی کند، در حرکتی جالب، برنامه دارد تا نسخه پلاس پژو پارس را وارد خطوط تولیدی خود کند.

به گزارش تحریریه، تولید خودروهای داخلی منوط به دریافت استانداردهای 85 گانه ای بوده که خودروسازان بایستی این استانداردها را برای محصولات خود کسب کنند. در همین راستا و به همین بهانه، گروه صنعتی ایران خودرو که میبایست با برخی محصولات خود یعنی خانواده پژو 405 و پارس خداحافظی کند، در حرکتی جالب، برنامه دارد تا نسخه پلاس پژو پارس را وارد خطوط تولیدی خود کند.

تصاویری از یک نسخه ارتقاء یافته پژو پارس مشاهده شده است. باتوجه به جزئیات موجود در تصاویر، مشخص است که این نسخه از پارس، همان تیپ پلاسی خواهد بود که حدود چند ماهیست بر سر زبان‌ها افتاده است.

پارس پلاس

از نمای عقب پارس ارتقاء یافته (پلاس) شروع می‌کنیم. بزرگ‌ترین تغییری که در این نما روی داده، نصب دیفیوزری است که واقعا از توضیحات اضافی در رابطه با آن، ناتوانیم.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که با نصب دیفیوزر، سفارش دهندگان و طراحان ایران خودرو، نیازی ندیده‌اند که قالب سپر را کمی تغییر دهند. زیرا در بخش چپ سپر، هم‌چنان محل خروجی لوله اگزوز قابل مشاهده است!

اما تغییر دیگری که در این بخش اتفاق افتاده، افزوده شدن دوربین دید عقب است. آپشنی که در تارا دنده‌ای به صورت فابریک کارخانه‌ای نصب نمی‌شود و مشتریان باید بعد از تحویل، زحمت خرید و نصب آن را بکشند.

نمای پارس پلاس

پس از نمای عقب، به قسمت بغل خودرو می‌رسیم. در این قسمت هم به جز افزوده شدن رینگ آلومینیومی چهار پیج و دودی شدن شیشه‌های عقب تغییر دیگری اتفاق نداده است. البته باتوجه به آزمایشی بودن خودرو مذکور، هنوز نمیتوان به قطع در رابطه با نوع رینگ نصب شده در نسخه تجاری و نهایی قابل تحویل به مشتری، نظر داد. البته امکان نصب رینگ موجود در تصویر هم وجود دارد. همان‌طور که گفته شد، شیشه های عقب هم دودی گشته است.

متاسفانه تصویری از نمای جلوی این شاهکار ملی در دسترسمان نیست که منتشرش کنیم؛ اما باید گفت که چراغ‌های روز (دی لایت ها) هم به این خودرو افزوده شده است. تصویری مجهول از چراغ های جلو خودرو پارس منتشر شده؛ اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت مخصوص نسخه پلاس است.

چراغ پارس پلاس

 کابین پارس پلاس

در کابین پارس پلاس، شاهد تغییر برخی إلمان ها و دکوراتیو داشبورد و رودری ها هستیم. پلاستیک‌های طرح چوب که هنر MDF سازان کشور بود، بالاخره جای خود را به پلاستیک‌های کرومی داده‌اند. هم‌چنین مولتی مدیا و مانیتور لمسی هم به این خودرو افزوده شده که اتفاقا قابلیت نمایش فشار بادهای داخلی تایر بوسیله سنسورهای داخل تایرها را دارد. پس باید گفت که پارس پلاس مجهز به سیستم TPMS هم هست.

کابین پارس پلاس

 این‌طور که معلوم است، دکوراتیو فرمان هم تغییر کرده است. باتوجه به تصویر فوق، می‌توان فهمید که در پارس پلاس هم سیستم کروز کنترل هم‌چنان وجود دارد. دسته‌های راهنما و برف پاک کن هم خدا را شکر تغییر کرده و هم اکنون باید گفت که پارس پلاس علاوه بر سنسور نور، دارای سنسور باران هم هست. هم‌چنین آمپر خودرو مذکور تغییر کرده و برخی جزئیات به نسبت جذاب، به آن افزوده شده است.

لازم به ذکر است که باتوجه به تصاویر مذکور، روکش صندلی ها هم چرمی شده‌اند.

اما در نهایت باید گفت درست است که آپشن ها، فیچرها و برخی قابلیت های جدید را به نسخه پلاس پارس، افزوده‌اید. اما آیا در رابطه با ایمنی این خودرو، اقداماتی انجام شده؟! یا اقدامی در جهت مقاوم سازی ورق های پارس پلاس انجام داده‌اید؟!

فقط این را می‌توانم به عنوان یک خبرنگار خودرویی بگویم که کاش یک مبحث آموزش سگمنت بندی برای تمام خودروسازان داخلی‌مان برگزار کنند؛ زیرا برخی اقدامات، واقعا عجیب به نظر می‌رسد!
مشخصات کلی

براساس برخی شنیده‌ها، پارس پلاس در ابتدای ورود با پیشرانه TU5 پلاس خواهد آمد. این موتور دقیقا با پیشرانه خودروهایی چون تارا، رانا پلاس مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی و… یکسان خواهد بود. موتور مذکور با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی BE4 توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

این احتمال وجود دارد که در ادامه، این خودرو به موتور XU7 پلاس هم مجهز شود. جهت اطلاع، این موتور توانایی تولید 100 اسب بخار، قدرت و 153 نیوتن متر، گشاور را دارد.

در آخر هم به آپشن های این خودرو بپردازیم. از امکانات مهم پارس پلاس، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

پایان/