شهر خبر

اختصاصی| عوارض وحشتناک اعمال سرپایی پوست در مراکز نامعتبر

اختصاصی| عوارض وحشتناک اعمال سرپایی پوست در مراکز نامعتبر

عضو هیئت رئیسه انجمن پوست ایران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به دنبال قیمت و هزینه ی پایین خدمات زیبایی هستند و کیفیت برایشان مهم نیست، مطرح کرد: اما متاسفانه مواد نامرغوب را وارد بدن فرد می کند که بعدا عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بدی خواهد داشت.

دکتر مجتبی قمری با بیان اینکه معمولا بعد از سی سالگی پوست صورت افراد شروع به افت می کند، به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: امکان دارد سبک زندگی، بیماری ها و جراحت ها اثرات متفاوتی روی پوست بگذارند. گاهی جبران این افت ها به وسیله اعمال جراحی زیبایی احساس خوبی به فرد می دهد .

وی افزود: به اعمال زیبایی ای که روی پوست صورت انجام می شود بازیابی و بازآرایی می گوییم که ما تلاش می کنیم ظاهر فرد را تا حدی به گذشته اش برگردانیم چه با روش های تزریقی چه با روش های جوانسازی. در واقع این کار هدف خوبی است برای کسی است که دوست دارد از افت پوستش جلوگیری کند.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: اعمال زیبایی اگر دیر انجام شود وضعیت فرد به راحتی قابل بازیابی نیست و ما مجبوریم جراحی ها را توصیه می کنیم که کلا افتادگی برداشته شود اما اگر در زمان مناسب انجام شود با کارهای سطحی تر و ساده تر می توان حالت نگهدارنده ای برای فرد ایجاد کرد.

عضو هیئت رئیسه انجمن پوست ایران گفت: البته برخی افراد به دنبال تغییر اساسی و ایجاد یک شکل دیگر در صورتشان هستند که گاهی برخی تبلیغات، این نوع تغییرات غیرعادی را به یک ارزش تبدیل می کنند که ما این را به مراجعین توصیه نمی کنیم اما در حدی که فرد اعتماد به نفس خوبی پیدا کند و برایش حالت نگهدارنده ایجاد کند توصیه می کنیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی مراکز و مطب ها مثلا برای تزریق گونه و لب، حجم های بیش از حد روی صورت افراد وارد می کنند و از مواد نامرغوب با قیمت پایین استفاده می کنند که جذب مشتری کنند و برای خودشان هم سودمند باشد.

قمری تأکید کرد: بسیاری از افراد به دنبال قیمت و هزینه ی پایین خدمات زیبایی هستند و کیفیت برایشان مهم نیست. در تبلیغاتی هم که در فضای مجازی منتشر می شود و قیمت ها را پایین می زنند، خیلی جذب مشتری دارند ولی از این غافل هستند که مثلا کسی که ژل قیمت پایین می زند، مواد نامرغوب را وارد بدن فرد می کند که بعدا عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بدی خواهد داشت.

این متخصص پوست گفت: مواد نامرغوب اعمال زیبایی مانند ژل های تزریق گونه، لب و بوتاکس گاهی در لابراتوارهای ضعیف تولید و در بازارهای ما عرضه و فروخته می شود اما موادی که وارد بدن می شوند مهم است که چه ساختاری دارند.

قمری تصریح کرد: امروزه پرونده های خیلی زیادی در خصوص شکایات مردم از افرادی که اعمال زیبایی سرپایی ارائه می دهند وجود دارد اما متأسفانه نظارت خوبی در این خصوص دیده نمی شود.

وی ادامه داد: حتی گزارش هایی وجود دارد که افراد در زیر زمین و آرایشگاه و غیره کارهای زیبایی سرپایی چون تزریق ژل و بوتاکس انجام می دهند و حتی اشخاصی هستند که برای تزریق به منازل مراجعه می کنند و حتی رشته ی آن ها نه تنها ربطی به پزشکی ندارد حتی سواد دانشگاهی هم ندارند!

عضو هیئت رئیسه انجمن پوست ایران به بهداشت نیوز گفت: حتی اگر فرد تزریق را هم درست انجام داده باشد، مواد نامرغوب به کار برده شده فرد را دچار عوارض می کند و عفونت های داخلی ایجاد می کند و این ها باعث عارضه های دائمی مانند از دست دادن چشم، لب، گونه و بینی می شود.