شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#نتایج#نتایج انتخابات

عضو کمیساریای عالی انتخابات:

تغییرات زیادی در نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق حاصل شده است

تغییرات زیادی در نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق حاصل شده است

عضو کمیساریای عالی انتخابات عراق در سخنانی گفت: پس از بررسی شکایات واصله در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی، تغییرات زیادی در این نتایج حاصل شده است که به زودی اعلام می شود.

به گزاشر خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «عماد جمیل محسن» عضو کمیساریای عالی انتخابات عراق سخنانی را در خصوص رسیدگی به شکایات واصله در زمینه نتایج نهایی این انتخابات، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو کمیساریای عالی انتخابات عراق در این خصوص گفت: شکایت‌های دریافت شده تاثیر زیادی بر نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق گذاشته است. نتایج نهایی دو روز پس از تصمیم گیری دستگاه قضایی درباره آخرین شکایت دریافت شده، اعلام می شود.

این شخصیت عراقی در ادامه اظهارات خود در این زمینه تصریح کرد: واقعیت این است که تغییرات زیادی در نتیجه انتخابات ایجاد شده است. تصمیم هیأت قضایی برای ابطال آرای برخی حوزه‌های انتخاباتی موجب شده است تا نتیجه در برخی مناطق تغییر کند.

پیشتر پایگاه المدن گزارش داده بود: به دنبال نشست مشترک میان نخست وزیر و رئیس جمهور عراق با هیأت هماهنگی شیعی عراق، از شدت و حدت تنش‌ها در صحنه سیاسی عراق کاسته شده است. پس از کاسته شدن از سطح تنش‌ها در عراق، نیروهای حاضر در هیأت هماهنگی شیعیان رایزنی‌های خود با جریان صدر برای تشکیل دولت توافقی را کلید زده‌اند.

در همین ارتباط، عباس المالکی عضو ائتلاف دولت قانون تصریح می‌کند: اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص خروج نوری المالکی از هیأت هماهنگی شیعیان عاری از صحت است و نباید به آنها توجه کرد.

وی افزود: برخی رسانه‌ها با هدف منحرف ساختن افکار عمومی و نیز تحقق دستاوردهای سیاسی چنین شایعاتی را مطرح می‌سازند. از دیدگاه ما هیأت هماهنگی شیعیان قادر است فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان را تشکیل دهد. ما در حال حاضر مشغول رایزنی با گروه‌های سیاسی تأثیرگذار هستیم.

این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: ما رایزنی‌هایی را به منظور بازگرداندن جریان صدر به هیأت هماهنگی شیعیان انجام داده‌ایم. ما از بازگشت جریان صدر به این هیأت استقبال می‌کنیم تا بدین‌ترتیب بتوانیم فراکسیون بزرگ‌تر را تشکیل دهیم.