هانیه لک، عضو تیم ملی هندبال زنان، درباره آخرین روند آماده سازی تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: اولین اردوی تیم ملی با حضور 26 بازیکن برگزار شد که در این مرحله کادر فنی بیشتر روی ضعف هایی که تیم داشت کار کرد و به نظرم تمرینات خوب پیش رفت. دومین و در واقع آخرین اردو هم از 3 آذر برگزار خواهد شد و ترکیب نهایی برای حضور در مسابقات معرفی خواهد شد. در کل فرصت محدودی برای آماده سازی تیم وجود داشت چون ابتدا بازیکنان درگیر کرونا شدند و حتی مربی تیم در اردن بستری شد و بعد از آن‌هم مسابقات لیگ برگزار شد اما خوشبختانه چون اکثر ملی پوشان در بازیهای لیگ حضور داشتند از نظر آمادگی جسمانی و روحی وضعیت مطلوبی داشتند که تا حدودی به تیم ملی هم کمک کرد. متاسفانه بخاطر همین شرایط و فرصت اندک نشد که بازی تدارکاتی داشته باشیم ولی در هر صورت همه تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت تا بهترین نتیجه را رقم بزنیم.

او درمورد پیش بینی خود از قهرمان این دوره از مسابقات گفت: ایران برای نخستین بار است که در این رویداد مهم جهانی شرکت می‌کند. ما نه هدفی برای قهرمانی داریم و نه پتانسیل آن را اما طبیعی است که تلاش خواهیم کرد از این فرصت طلایی که در اختیارمان است استفاده کنیم و نمایش قابل قبولی ارائه کنیم. تجربه خوبی است و قطعا از این تجربه استفاده خواهیم کرد. گروه‌بندی مسابقات انجام شده در گروه سختی هستیم. پیش بینی کلا در ورزش کار دشواری است چون هر اتفاق کوچکی ممکن است نتیجه را تغییر دهد اما فکر می‌کنم تیم هایی مانند نروژ که در گروه ما است به همراه روسیه از مدعیان اصلی برای سکوی قهرمانی باشند.

لک در پایان خاطر نشان کرد: والیبال زنان برای نخستین بار تاریخ سازی کرد و این امید وجود دارد که بتوانیم آینده بهتری را برای این رشته در بخش بانوان ترسیم کنیم. حمایت‌ها بهتر شده و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قول پاداش دادند که با پیگیری‌های پاکدل قرار است این پاداش قبل از اعزام به تیم پرداخت شود.

انتهای پیام// 3