محمدعلی زارع، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره پلاک‌های گذر موقت، گفت: پلاک گذر موقت برای خودروهایی است که به صورت موقت قرار است تردد داشته باشند. به عنوان مثال گردشگران خارجی که وارد کشور می‌شوند این پلاک را دریافت می‌کنند البته باید شرایط و مراحل قانونی را طی کنند.

او افزود: خودروهای ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز در صورت ورود به کشور می‌توانند پلاک گذر موقت دریافت کنند و شرایط دریافت پلاک گذر موقت مشخص است.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا درباره تمدید پلاک‌های گذر موقت، بیان کرد: افرادی که پلاک گذر موقت دریافت کردند اگر تاریخ پلاک‌شان منقضی شود اجازه تردد ندارند و اگر تردد داشته باشند اعمال قانون و توقیف خواهند شد.

زارع ادامه داد: برای تمدید تاریخ پلاک، باید به گمرک مراجعه کنند، گمرک مدارک را بررسی می‌کند و اگر تائید شد که پلاک تمدید شود، طی نامه‌ای به پلیس راهور اعلام می‌کند و اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس مصوبه‌ای درخصوص واردات خودرو داشته است و پلیس راهور پیش از این اعلام کرده بود که خودروهای وارداتی را پلاک نمی‌کند باتوجه به این مصوبه جدید مجلس برنامه پلیس راهور برای شماره گذاری خودروهای وارداتی چیست؟ تصریح کرد: هنوز مصوبه مجلس به پلیس راهور ابلاغ نشده است. اگر قانون مصوب و ابلاغ شد براساس شرایط قانونی دستگاه‌های مربوطه عمل خواهند کرد. قانون باید درخصوص واردات خودرو ابلاغ شود تا پلیس راهور نیز شرایط شماره‌گذاری را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام// 3