به گزارش برنا؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به این حادثه گفت: ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه امشب یک مورد آتش سوزی و نشت گاز در یک ساختمان واقع در خیابان شریعتی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری اطلاع داده شد.

او افزود: ایستگاه شماره ۷۳ به محل حادثه اعزام می شود و در مدت زمان ۳ دقیقه به محل می رسد.

ملکی تاکید کرد: ساختمان ۱۰ طبقه اداری که همه طبقات فوقانی تعطیل بود و در طبقه منهای یک تئاتری در حال اجرا بود که چند نفر حالشان بد می شود.

سخنگوی آتش نشانی افزود: نیروها به محل می رسند و متوجه می شوند گاز منوکسید کربن در طبقه منهای یک و مجاورت سالن نمایش و در موتورخانه گاز خطرناک منتشر شده بود و بخشی به داخل سالن نفوذ کرده بود.

او گفت: آتش نشانان با هماهنگی مسئولان تئاتر به آرامی و بدون نگرانی نمایش متوقف می شود و حدود ۸۰ نفر اعم از عوامل تئاتر و تماشاچیان به فضای بیرون منتقل می شوند.

ملکی اظهار کرد: نقص در عملکرد موتور خانه و ناتوانی دودکش ها سبب این حادثه شده بود. موتورخانه خاموش می شود و توصیه به مسئولان می شود که نباید موتورخانه روشن شود تا رفع نقص صورت گیرد.

او ضمن هشداری افزود: حدود یک سال و نیم است که خیلی از اماکن تجمعی مانند سالن های نمایش،سینما،مدارس و دانشگاه ها تعطیل بودند و حالا که اجازه فعالیت دوباره گرفتند ممکن است راه اندازی موتورخانه ها بدون دخالت متخصص راه اندازی شود که بسیار خطرناک است. اماکن این چنینی نباید در طبقه منفی و با یک ورودی باشد و این اماکن در طبقه همکف باید باشند.

IMG_20211121_225425_679

 

IMG_20211121_225420_221