شهر خبر

ادامه طرح پایش سلامت مسافران ورودی به کشور

ادامه طرح پایش سلامت مسافران ورودی به کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر از تداوم اجرای طرح پایش مسافران ورودی به کشور خبر داد و گفت با گذشت بیش از هشت ماه از اجرای این طرح بیش از ۸۲۷هزار مسافر ورودی به کشور مورد پایش قرار گرفته‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز،  محمدحسن قوسیان مقدم درباره آخرین وضعیت اجرای طرح پایش مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا که از بیستم اسفند ماه سال گذشته در مبادی ورودی کشور به اجرا درآمد گفت:‌ اجرای این طرح همچنان با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه دارد و از زمان اجرا تا صبح امروز ۸۲۷ هزار و ۸۹۹ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا کنترل و غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح از افراد مشکوک تست‌ های کرونا اخذ می‌شود، گفت:‌ در این مدت ۱۳۱ هزار و ۴۸۱ مورد تست فوری و ۱۱۱ هزار و ۶۲۳ مورد تست PCR از مسافران دارای علائم مشکوک به کرونا اخذ شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۹۵ نیروی عملیاتی طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت:‌در حال حاضر این طرح در ۱۱ پایانه ورودی به کشور اجرا می‌شود و اگر چنانچه تعداد پایانه‌ها افزایش پیدا کند، ما نیز در این پایانه‌ها اعم از زمینی، هوایی و دریایی مستقر خواهیم شد.

 

منبع:ایسنا