شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلند

بازداشت ۴۰ نفر در جریان نا آرامی‌های هلند

بازداشت ۴۰ نفر در جریان نا آرامی‌های هلند

دومین شب اعتراض های خشونت بار به محدودیت های کرونایی در هلند برگزار شد و در جریان آن پنج نیروی پلیس زخمی و دستکم ۴۰ نفر در سه استان مختلف بازداشت شدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقام های هلندی برای مقابله با جوانان معترض از ماشین های آب پاش، سگ و پلیس های سواره استفاده کردند.

آشوب های اخیر در هلند، شدیدترین ناآرامی در این کشور از زمان اعمال قرنطینه کامل در ماه ژانویه (دی ۹۹) است که هرج و مرج گسترده ای را رقم زد و منجر به بازداشت بیش از ۵۰۰ نفر شد.

تازه ترین موج ناآرامی ها شامگاه جمعه در روتردام شروع شد، در شرایطی که پلیس به روی جمعیت معترض آتش گشود.

مقام های هلندی با صدور بیانیه ای اعلام کردند سه فردی که گمان می رود هدف شلیک گلوله پلیس قرار گرفته اند، در بیمارستان بستری هستند.

این اعتراض ها از آنجا آغاز شد که دولت اعلام کرد که قصد دارد استفاده از گواهی سلامت کرونا را به افرادی محدود کند که یا از این بیماری بهبود یافته اند و یا واکسن زده اند و شامل افرادی با نتیجه منفی تست کرونا نمی شود.

هلند به تازگی تمهیدات قرنطینه ای را برای ۱۷.۵ میلیون جمعیت این کشور اعمال کرد تا روند شیوع ویروس را کند کند، اما میزان ابتلای روزانه از زمان آغاز همه گیری، همچنان در بالاترین سطح قرار دارد.

جوانان هلندی همچنین نسبت به تصمیم دولت برای ممنوع اعلام کردن آتش بازی شب سال نو به منظور جلوگیری از اعمال فشار مضاعف بر بیمارستان ها خشمگین شده اند.

یکی از شدیدترین درگیری ها شنبه شب در لاهه روی داد، در شرایطی که پنج نیروی پلیس در جریان آن مصدوم شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

پلیس ۱۹ نفر را در جریان ناآرامی های این شهر بازداشت کرد که دلیل بازداشت یک نفر از آنها پرتاب سنگ به پنجره یک آمبولانس در حال عبور بود.

دو مسابقه فوتبال لیگ اردیویژه هلند نیز که به خاطر محدودیت های کرونایی قرار بود بدون تماشاچی برگزار شود، شامگاه شنبه با اختلالاتی توام شد زیرا گروه هایی از هواداران قصد داشتند با زور وارد استادیوم ها شوند و از مواد آتش زا استفاده کردند.

هلند از شامگاه شنبه به اولین قرنطینه نسبی زمستانی اروپای غربی پیوست و اکنون در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت ورود افراد واکسینه نشده به برخی اماکن است.

منبع: ایرنا