به گزارش برنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه علی اصغر خاجی در دیدار امروز ۳۰ ابان با لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه پیرامون همکاری‌های منطقه ای دو کشور بویژه در خصوص سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی در این دیدار با اشاره به مبارزه مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور در حفظ حاکمیت، بازسازی و کمک به ثبات این کشور تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به میزبانی کشورمان برای نشست سران فرمت آستانه بر اهمیت پیگیری راهکار سیاسی حل بحران سوریه در قالب فرمت آستانه و استمرار گفت و گوهای سوری _ سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه،  تاکید کرد.  

هیات روس که از دمشق و بعد از گفت و گو با مقامات سوری وارد تهران شد ضمن قدردانی از استقبال گرم طرف ایرانی، اظهار داشت : گفت و گو و رایزنی با طرف‌های ایرانی در سطوح مختلف همواره موثر و مهم بوده است.

 مقام روس در این دیدار همچنین با تاکید بر اهمیت راهکار سیاسی بحران سوریه و تقویت گفت‌وگوهای ملی سوری برای فعال‌سازی دیدارهای مشترک در قالب فرمت آستانه و دو جانبه، اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/