شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مستند#مجلس شورای اسلامی

اثرگذاری بیشتر سینمای مستند برای نمایش موضوعات عینی جامعه است


اثرگذاری بیشتر سینمای مستند برای نمایش موضوعات عینی جامعه است

سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر فیلم‌های داستانی براساس موضوعات خارج از مسائل واقعی زندگی، شکل می‌گیرند اما سینمای مستند موضوعات عینی جامعه را به تصویر می‌کشد و اثرگذاری عمیق‌تری را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت سینمای مستند گفت: اکثر فیلم‌های سینمای داستانی براساس فیلمنامه‌های تخیلی و موضوعات خارج از مسائل واقعی زندگی، شکل می‌گیرند اما سینمای مستند موضوعات عینی جامعه را به تصویر می‌کشد و اثرگذاری عمیق‌تری را در پی خواهد داشت. البته باید بگویم که ما در این حوزه ضعیف هستیم و جشنواره «سینماحقیقت» می‌تواند بخشی از این خلأ را جبران کند و سینمای مستند را به نمادی فرهنگی برای همه بخش‌ها در آورد.

او که سابقه مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را در کارنامه کاری خود دارد درباره تأثیر سینمای مستند بر نوجوانان و جوانان بیان کرد: از طرفی نوجوانان و جوانان به دلیل ذهن خلاق و گستردگی‌ جمعیتی‌ که دارند، از طرف دیگر برگزاری جشنواره‌ها و  فراخوانی آثار از جوانان و نوجوانان ضمن اینکه سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه مستندسازی‌ست، باعث می‌شود که موضوعات عام اجتماعی به تصویر کشیده شوند.

یزدی‌خواه در پایان درباره توجه کمیسیون فرهنگی مجلس بر سینمای مستند خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کند، در حوزه سینما نیز همیشه به دنبال فیلم‌های بلند سینمایی نیستیم بلکه ذائقه مردم و جوانان را پیگیری می‌کنیم که از کارهای طولانی رویگردان شده‌اند و به محتواهای مختصرتر روی آورده‌اند. به طور کلی ما وظیفه اداری و سازمانی حمایت از هنرمندان در حوزه‌های مختلف را داریم و هر پیشنهادی که مدیران مربوطه نیاز داشته باشند مورد توجه قرار می‌دهیم.

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 تا 25 آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/