شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بنزین

خبری عجیب درباره مصرف روزانه بنزین در ایران

خبری عجیب درباره مصرف روزانه بنزین در ایران

صدآنلاین : مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اظهار داشت: زمان شدت کرونا میزان مصرف حدود ۷۵، ۷۶ میلیون لیتر بوده که ۱۵ میلیون لیتر افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار صدآنلاین، جلیل سالاری در نشست خبری در جمع خبرنگاران میزان مصرف بنزین را در حال حاضر ۹۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: زمان شدت کرونا میزان مصرف حدود ۷۵، ۷۶ میلیون لیتر بوده که ۱۵ میلیون لیتر افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان مصرف نفتگاز نیز در بخش نیروگاهی به ۸۰ تا ۸۳ میلیون لیتر رسیده که باضافه بخش نیروگاهی به ۱۰۰ میلیون لیتر می رسد.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی رقم تولیدهم بنزین و هم نفتگاز را حدود ۱۰۳ میلیون لیتر در روز عنوان کرد.

 وی در ادامه با بیان اینکه در دولت گذشته کار توسعه‌ای از بخش پالایشگاهی سلب شده بود، اظهار داشت: علیرغم تکالیف قانونی که باید نسبت به ذخیره سازی استراتژیک و ظرفیت سازی اقدام می شد، کاری صورت نگرفته ضمن اینکه رشد مصرف هم داشتیم.

وی افزود: چالش ساختاری دیگر موضوع حمل و نقل فراورده بوده که با توجه به شرایط امروز کارمزدی ۴ هزار نفتکش را در بخش حمل و نقل داریم و ظرفیت ذخیره سازی و انتقال خط لوله ایجاد شد، در جنوب کشور نیاز بود که از ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بستر و ظرفیت انتقال ایجاد شود که بخشی از این چالش به وضعیت ساختاری برمی‌گردد.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به موضوع اساسنامه شرکت‌های زیرمجموعه نفت گفت؛ طبق قانون از سال ۶۶ باید اساسنامه ۴ شرکت اصلی به تصویب مجلس می‌رسید که نشده بود. اولین بحث این بود که هویت حقوقی شرکت تعیین تا کار توسعه آغاز شود، در این راستا توسعه پاروپالایشگاه ‌ جلوگیری از خام فروشی در اساسنامه تعریف شد، بنابراین باید هویت حقوقی مجموعه شفاف سازی شود.

وی با اشاره به چالش‌های وکیوم باتوم گفت: در بند ز تبصره قانون آمده که باید ۱۵۰ هزار میلیارد تن به قیرسازی‌ها تحویل داده می‌شد که در ۶ ماه اول سال اقدام نشده بود، ما کارگروهی تشکیل دادیم که قیر تهاتر و عرضه اختصاصی در بورس انجام شد، همچنین مقرر شد افزایش قیمت داده نشود و از حداکثر ظرفیت جهت تخصیص به ترمیم راه روستایی و مسکن استفاده شود که تاکنون ۱۹ هزار تن تخصیص داده شده است. ‌

سالاری همچنین با اشاره به موضوع تامین سوخت نیروگاهی گفت: به موازات تامین قیر تهاتری برای نیمه دوم سال بحث تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها مطرح شد که در این رابطه کارگروهی به حضور وزارتخانه های ذیربط تشکیل شد و اکنون ظرفیت ذخیره نفتگاز به حجم قابل قبول رسیده به طوری که ۷۰ درصد موجودی مخازن از سوخت دوم پر شده است.