شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال 2020#آلمان

ثبت روزانه ۵۰ حمله با چاقو در آلمان در سال ۲۰۲۰


ثبت روزانه 50 حمله با چاقو در آلمان در سال 2020

بر اساس ارزیابی روزنامه "دی ولت" از اطلاعاتی که از ایالات مختلف آلمان دریافت کرده است در سال ۲۰۲۰ به صورت میانگین روزانه حدود ۵۰ حمله با چاقو در سراسر این کشور رخ داده و بیش از ۱۰۰ قربانی به بار آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، بر اساس آمارها و ارقام دریافت شده از ایالات آلمان در سال 2020 به صورت میانگین هر روز بیش از 50 حمله با چاقو در آلمان وجود داشته است.

این آمارها بر اساس نتایج تحقیقات روزنامه "دی ولت" آلمان از وزارتخانه های داخلی ایالات فدرال آلمان به دست آمده است. بر این اساس ادارات پلیس آلمان سال گذشته در مجموع حدود 20 هزار از این گونه حملات را ثبت کرده‌اند. حمله با چاقو به جرائمی اطلاق می شود که در آن یک فرد با یک چاقو شخص یا افرادی را تهدید می کند.

در چند ماه گذشته هم چندین حمله با چاقو در مراکز شهرهای آلمان موجی از ترس و وحشت را ایجاد کرده بود. اواخر ژوئن مردی در فروشگاه بزرگی در ورتسبورگ آلمان 3 زن را به ضرب چاقو کشت. در اوایل نوامبر هم یک مهاجم با یک چاقو به مسافران قطار حمله کرد. مظنونان و عاملان این دو حمله بر اساس تحقیقات انجام شده هر دو پناهنده و دارای اختلالات روانی بودند.

تا به حال هیچ ارقامی درباره تعداد حملات با چاقو در سراسر کشور اعلام نشده، اگر چه مقدمات آمارگیری در این باره در اداره فدرال امور جنایی آلمان در سال 2018 انجام شده است.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان اعلام کرده که به دلیل نبود داده های معتبر ارزیابی ها در سطح فدرال در این باره تا به حال شکست خورده است.

ارزیابی که به سفارش روزنامه دی ولت از ایالات آلمان انجام شده حالا ابعاد گسترده این پدیده در آلمان را نشان می دهد. بر این اساس در سال 2020 بیشترین تعداد حملات با چاقو در ایالت نوردراین-وست فالن با 5411 مورد در برلین با 2593 مورد و در نیدرزاکسن با 2377 مورد رخ داده است. بر اساس آمارهایی که مورد ارزیابی قرار گرفته است حداقل 100 نفر هم در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

درصد بالایی از حملات با چاقو در اتباط با حشونت های خانگی بوده است. این مسئله در پاسخ هایی که از ایالات مختلف آلمان به دست آمده خود را نشان می دهد. در نیدرزاکسن و برمن آلمان زوج ها و اعضای خانواده عامل حدود 19 درصد این گونه جرائم بوده‌اند. در ایالت زاکسن هم از هر 10 قربانی حملات با چاقو یک نفر از اعضای خانواده ها بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که از 10 ایالت آلمان به دست آمده است 60.4 درصد مظنونان در این گونه جرائم تابعیت آلمانی داشته و 39.6 درصد هم از اتباع دیگر کشورها بوده‌اند.

انتهای پیام/