شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#اتحادیه عرب

طبق اعلام منبعی در دبیرخانه اتحادیه عرب؛

سوریه به اتحادیه عرب بازمی گردد

سوریه به اتحادیه عرب بازمی گردد

یک عضو ارشد دبیرخانه اتحادیه عرب فاش کرد که در کنفرانس سران عرب که در ماه مارس آینده برگزار می شود، سوریه به جایگاه خود در این اتحادیه بازخواهدگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، العربی الجدید گزارش داد: یک عضو ارشد دبیرخانه اتحادیه عرب فاش کرد که در کنفرانس سران عرب که در ماه مارس آینده برگزار می شود،سوریه به جایگاه خود در این اتحادیه بازخواهد گشت.

این منبع اظهار کرد در جریان تماسهای مقامات الجزایر با کشورهای عربی، توافق اولیه برای دعوت از سوریه به حضور در اتحادیه عرب حاصل شد.

العربی الجدید گزارش داد: با وجود مخالفتهای دولت قطرمبنی بر آن که دلایلی که منجر به تعلیق عضویت سوریه از عضویت در اتحادیه عرب شده، همچنان پابرجاست، اما به گفته منبع مذکور در اتحادیه عرب، تعلیق سوریه از عضویت در این اتحادیه با منشور آن که می گوید: «هر یک از کشورهای شرکت کننده در اتحادیه بایدبه نظام حاکمیت موجود در سایرکشورهای عضو اتحادیه احترام بگذارد و آن را حق آن دولت ها می داند و متعهد می شود که هیچ اقدامی با هدف تغییر آن نظام در آن انجام ندهد» در تناقض است.

این رسانه می نویسد: از طرفی منابع دیپلمات مصری گزارش داده اند مصر به روسیه و سوریه برای حل مسئله بازگشت دمشق به اتحادیه عرب متعهد شده است تا به طور فوری از طریق هماهنگی با امارات و دیگرکشورهای عربی و طرح جایگزین هایی به عنوان راه حل قبل از عضویت کامل سوریه در اتحادیه عرب وارد عمل شود، ضمن آن که قاهره تأکید کرد این مسئله را به سبب تحریمهای تحمیل شده بر سوریه از سوی آمریکا و مخالفتهای کشورهای مهم عربی که حامی مالی و سیاسی اتحادیه عرب هستند ،نمی تواند به تنهایی حل کند.

العربی الجدید آورده است: بنا بر گفته این منابع، دیپلمات های مصری و اماراتی تماسهایی را با کشورهای مخالف عضویت سوریه برقرار کرده اند تا شروط آنها برای بازگشت این کشور به اتحادیه عرب را به اطلاع دولت بشار اسد برسانند.