شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خلیج فارس#سیاه

امضای توافقنامه کریدور خلیج فارس - دریای سیاه بین ایران و آذربایجان تا دو ماه و نیم آینده


امضای توافقنامه کریدور خلیج فارس - دریای سیاه بین ایران و آذربایجان تا دو ماه و نیم آینده

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری حل مشکل اخذ عوارض از کامیون‌های ایرانی توسط آذربایجان خبر داد و گفت: توافقنامه کریدور خلیج فارس - دریای سیاه تا دو ماه و نیم آینده بین ایران و آذربایجان امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رستم قاسمی در دیدار با معاون نخست وزیر کشور آذربایجان با اشاره به اینکه امیدواریم امروز موانع بین دو کشور برطرف شده و در حوزه‌های مختلف بویژه بخش‌های اقتصادی همکاری‌های دو جانبه را افزایش دهیم اظهار کرد: دو کشور از گذشته روابط بسیار خوبی با هم داشته‌اند و تلاش می‌کنیم روز به روز این روابط را گسترش دهیم. یکی از موضوعاتی که امروز درباره آن مذاکره می‌کنیم احداث پل مرزی آستاراچای بین دو کشور است. همچنین پروژه ریلی رشت - آستارا برای ایران و آذربایجان به عنوان بخشی از کریدور بین‌المللی مهم است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در رابطه با این پروژه با طرف آذربایجانی مذاکره می‌کنیم بیان کرد: شرکت‌های آذربایجانی در آستارا برای یک ترمینال سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند بخشی از آن باقی مانده که در جلسه امروز در رابطه با آن مذاکراتی انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی قطار مسافری نخجوان - مشهد را جزو موضوعات مورد مذاکره ایران و‌ آذربایجان عنوان کرد و با بیان اینکه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیت از موضوعات نشست خصوصی امروز با معاون نخست وزیر آذربایجان خواهد بود، گفت: در رابطه با موافقتنامه کریدور خلیج فارس - دریای سیاه نیز بین دو کشور مذاکراتی صورت خواهد گرفت. تلاش می‌کنیم تا قبل از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور یعنی تا و ماه و نیم آینده این موافقتنامه را آماده امضا کنیم.

قاسمی همچنین از مذاکره برای راه‌اندازی پروازهای دو کشور خبر داد و با یادآوری اینکه ایران‌خودرو در آذربایجان خودرو را به صورت سی کی دی تولید می‌کند تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم بحث اخذ عوارض از کامیون‌های ایرانی در آذربایجان است که آن را در جلسه خصوصی مورد بررسی قرار داده و حل می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه ایران فناوری‌های خوبی در اختیار دارد و می‌تواند در آذربایجان کامیون و اتوبوس بسازد گفت: برای حضور شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های عمرانی کشور آذربایجان اعلام آمادگی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روابط ما با آذربایجان برادرانه بوده و خواهد بود تاکید کرد: این روابط را هر روز گسترش می‌دهیم و سفر معاون نخست وزیر آذربایجان به ایران نشاندهنده این موضوع است.

انتهای پیام/