شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نتایج

مخالفت‌های متعدد وزارتخانه‌های دولت قبل با اجرای طرح شهید سلیمانی


مخالفت‌های متعدد وزارتخانه‌های دولت قبل با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، با اشاره به مخالفت‌های وزارتخانه‌های دولت قبل با اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت:‌ در ادامه مشخص شد که این طرح موفق بوده و نتایج خوبی را در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در جریان بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای پایتخت اظهار کرد: بنا بر مطالعات و منظومه فکری مقام معظم رهبری، تمام مردم و مسئولان مکلف به تقویت روزافزون بسیج و تعمیق تفکر بسیجی هستند و در طول تاریخ سعی شده در مکاتب مدیریتی مختلف از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و با پیروزی انقلاب اسلامی بسیج شکل گرفت که حلال مشکلات است و این مکتب ماندگار است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران ادامه داد: مکتب بسیج و بسیجی در کل جهان اسلام است در سال 1398 مقام معظم رهبری درباره فلسفه تولد بسیج می‌فرمایند منطق بسیج اساسا برای رفع تهدیدها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست. همچنین حضرت امام(ره) می‌فرمایند اگر در کشوری تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، تهدید رفع خواهد شد.

حسن‌زاده افزود: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از صحبت‌هایشان می‌فرمایند که بسیج نظیری ندارد و برگرفته از اندیشه انقلاب و اسلام است که از تفکر انقلابی و اسلامی بیرون آمده است. همچنین در تهران بزرگ بالغ بر دو هزار و 500 پایگاه بسیج و 5 هزار بسیج اقشار و 2400 گروه جهادی داریم.

وی گفت: تقویت بسیج و تفکر بسیجی به معنای رفع تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت‌ها است که منجر به توسعه و رشد انقلاب اسلامی و بسترسازی برای ظهور است و تقویت بسیج یعنی دور کردن چشم دشمنان از کشور است و بر همین اساس تقویت آن وظیفه تک تک ماست.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران خاطرنشان کرد: امروز شاهد درخشش تفکر بسیجی در بدنه مدیریت کشور هستیم و به گفته شهید سردار سلیمانی جمهوری اسلامی ایران قرارگاه سید‌الشهدا(ع) است و پایتخت این قرارگاه تهران است.

سردار حسن‌زاده در ادامه با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، توزیع عادلانه خدمات شهری، ارائه خدمات بی‌منت، سریع و با حفظ کرامت انسانی، تقویت مولفه‌های شاخص‌های ایرانی - اسلامی، توجه به ورزش همگانی، پیاده‌سازی طرح محله اسلامی برای بسترسازی و دستیابی به جامعه اسلامی از جمله 8 مولفه‌ای است که با کمک و استفاده از ظرفیت بسیج می‌توان به آن دست یافت.

وی گفت: باید برای نقش‌آفرینی مردم در محلات برنامه‌ریزی شود و بسیج ظرفیت‌های بالقوه‌ای را در این بخش دارد که بخشی از آن را در مقابله با کرونا مشاهده کردیم و در ابتدای طرح شهید سلیمانی مخالفتی شکل گرفت و ما یک هفته در وزارتخانه‌های مختلف به دنبال انجام این طرح بودیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفت: در زمان اوج‌گیری کرونا نیز دوباره با مخالفان طرح شهید سلیمانی روبرو شدیم و در آن زمان 13 مشکل احصاء شد که شامل خستگی کادر درمان، کمبود و گرانی دارو و ... بود که هر یک از این مشکلات نیازمند بودجه‌ها و اعتبارات کلان بود.

حسن‌زاده همچنین در حاشیه بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با آمادگی بسیج برای رفع معضل آلودگی هوا در پایتخت اظهار کرد: بسیج متولد شده است که تهدیدها را رفع و آنها را تبدیل به فرصت کند و در این مسیر در سال‌های گذشته موفقیت‌های بسیاری را داشته است.

وی با بیان اینکه بسیج تجربه بسیار بالایی را در عرصه‌های مختلف کسب کرده است، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند که بسیج تنها در حوزه نظامی است اما بسیج در سال‌های گذشته در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین سلامت عملکرد قابل قبولی را داشته است به طوری که در ایام کرونا بسیج ظرفیت خوبی را در ارتباط با ضد عفونی و همچنین واکسیناسیون گروه‌های مختلف جامعه را انجام داد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران گفت: اشتباه است که برخی‌ها فکر می‌کنند که بسیج تنها در قالب پایگاه‌ها فعال است. در ارتباط با آلودگی هوا و سایر مسائل نیز ما اعلام آمادگی خود را داشته‌ایم که در بخش آلودگی هوا نیاز به طرح داریم که در این زمینه نیز ما جلسات اندیشه‌ورزی داریم و موضوعاتی را برای رفع آلودگی هوا خواهیم داشت.

حسن زاده با بیان اینکه مسائلی از جمله آلودگی هوا و رفع آن زمانبر خواهد بود، گفت: در این مسیر ما باید طرح‌ها و ایده‌هایی را متناسب با شرایط اجرایی کنیم.

انتهای پیام/