شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#انگلیس#فلسطین#حماس

با صدور بیانیه ای؛

سفارت فلسطین در ایران اقدام انگلیس علیه «حماس» را محکوم کرد

سفارت فلسطین در ایران اقدام انگلیس علیه «حماس» را محکوم کرد

سفارت فلسطین در ایران با صدور بیانیه ای اقدام اخیر انگلیس علیه جنبش مقاومت اسلامی حماس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت فلسطین در ایران بیانیه ای را در رابطه با اقدام انگلیس در تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی حماس، صادر کرد. این سفارتخانه تروریستی خواندن حماس توسط لندن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه سفارت فلسطین در ایران آمده است: سفارت فلسطظین در تهران تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر متهم نمودن گروهی از گروه های مقاومت فلسطین به تروریسم و اعمال اقدامات ظالمانه علیه این گروه را شدیداً محکوم می نماید.

این سفارتخانه در ادامه افزوده است: انتظار داشتیم به جای این امر، دولت بریتانیا در سالگرد استقلال فلسطین، این دولت را کاملاً به رسمیت بشناسد، زیرا تعداد کشورهایی که دولت فلسطین را به رسمیت شناخته اند بیشتر از کشورهایی است که اشغالگری رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته اند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: به رسمیت شناختن دولت فلسطین می توانست تاریخ انگلیس را که مسبب تمام گرفتاری هایی است که فلسطینیان از ۷۳ سال پیش تاکنون از آن رنج می‌برند، تصحیح نماید.

پیش از این، کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه انگلیس علیه جنبش حماس و تروریستی خواندن این جنبش، نسبت به پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد.

این کمیته در بیانیه‌ای اتخاذ چنین تصمیمی را نتیجه تن دادن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خواسته نفتالی بنت نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی دانست و گفت شایسته بود که بنت به خاطر جنایات ضدبشری علیه ملت فلسطین در لیست تروریسم بین‌الملل قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید که این تصمیم انگلیس در حقیقت ملت فلسطین و مقاومت را به عنوان یک جنبش رهایی‌بخش از بند اشغالگری هدف قرار داده است. این کمیته تاکید کرد که دولت انگلیس با این اقدام بار دیگر خود را در کنار رژیم اشالگر و مقابل ملت فلسطین قرار داد و این بیانگر اصرار این کشور بر جنایت تاریخی خود در حق ملت فلسطین از زمان صدور وعده شوم بالفور است.

کمیته مذکور خواستار اتخاذ یک موضع رسمی فلسطینی عربی و اسلامی علیه این تصمیم ظالمانه شد و از دولت انگلیس خواست در آن تجدیدنظر کرده و حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی در پایان افزود که جنبش همانند همیشه جنبشی اصیل و بخشی از ملت فلسطین خواهد بود و چنین تصمیماتی هرگز موجب توقف مبارزات ملت فلسطین نخواهد شد.