شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کی‌روش#عراق#تیم ملی#فوتبالی

عکس| اظهارات عجیب سرپرست تیم ملی/ از ماجرای درگیری کی‌روش تا حکایت اخراج اسکوچیچ

پس از صعود راحت تیم ملی از دور گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ همه انتظار گذری آسان از عراق در یک چهارم را داشتند. صبح جمعه‌ سوم بهمن ماه یک اتفاق همه چیز را تغییر داد و فوتبالی دراماتیک را برای ایران رقم زد.

تیم ملی فوتبال ایران

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران برای دومین بار ماجرای درگیری سرمربی فعلی را با کارلوس کی روش مقایسه کرد. او در توضیح چرایی اتفاقات دیدار تیم های ایران و لبنان گفت: در پایان اسکوچیچ هم قبول داشت که نباید آن حرکت را انجام می داد و گفت اگر صد بار دیگر این اتفاق رخ دهد آن حرکت را تکرار نمی کردم. البته جالب است در قضاوت های تنش های به وجود آمده از سوی کارلوس کی روش نادیده گرفته می شود اما یک حرکت اسکوچیچ این قدر برجسته می شود.

***

جالب است بدانید منظور سرپرست تیم ملی و سایر منتقدان کدام حرکت کی روش است که با استقبال افکار عمومی در آن روزها مواجه شد:

پس از صعود راحت تیم ملی از دور گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ همه انتظار گذری آسان از عراق در یک چهارم را داشتند. صبح جمعه‌ سوم بهمن ماه یک اتفاق همه چیز را تغییر داد و فوتبالی دراماتیک را برای ایران رقم زد تا ملت ایران را پای تلویزیون میخکوب کند. در ابتدای بازی ایران و عراق همه‌ شرایط خوب و لیست کیروش همان همیشگی‌ بود اما در واپسین دقایق نیمه نخست روی یک صحنه بسیار ساده بنجامین ویلیامز به اشتباه کارت زرد دوم را به مهرداد پولادی داد تا کار ایران دشوار شود.

وقتی داور سوت نیمه اول را زد کی روش در جای خود ایستاد و با نگاه مستقیم به چهره داور استرالیایی، منتظر بیرون آمدن او از زمین شد. کی روش از جای خودش تکان نمی خورد و می خواست دلیل تصمیم او را برای اخراج پولادی جویا شود.

عکس| سرپرست تیم ملی ببیند/ از ماجرای درگیری کی روش و داور استرالیایی تا حکایت اخراج اسکوچیچ در بیروت

چهره اش برافروخته بود؛ خشم از سر و صورت کارلوس می بارید. ویلیامز با مکث بسیار، سرانجام تصمیم گرفت از زمین بازی خارج شود. او از کنار کی روش رد شد و در شرایطی که سرمربی تیم ملی بر سرش فریاد می کشید کریم انصاری فرد کی روش را آرام کرد و با خودش به رختکن تیم ملی برد.

شرایط بازی ایران و عراق با آنچه در بیروت اتفاق افتاد تفاوت دارد. تیم ملی به لبنان گل زده و از حریف پیش افتاده بود اما اسکوچیچ تشخیص داد در آن لحظه از خود بیخود شود. قرار نیست این دو مربی را در دو شرایط روحی و روانی و دو مسابقه مختلف قضاوت کنیم یا مانند سرپرست فعلی تیم ملی، در دفاع یک سویه از اسکوچیچ، حرکات یک مربی دیگر در گذشته های فوتبال ایران را زیر سوال ببریم. این دو اتفاق هیچ ارتباطی با هم ندارند.

عکس| سرپرست تیم ملی ببیند/ از ماجرای درگیری کی روش و داور استرالیایی تا حکایت اخراج اسکوچیچ در بیروت