به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، اعضای کمیسیون اصل نود در روز 23 آبان 1400 با رئیس قوه قضائیه، محسنی اژه ای دیدار کردند. طبق گفته نمایندگان در این نشست سازوکار رسیدگی به گزارش های کمیسیون اصل نود و گزارش های ارجاعی مجلس به قوه قضائیه در خصوص ماده 234 مورد پیگیری قرار گرفته است که از جمله مهمترین این گزارش ها به رفتار مجرمانه روحانی در بورس و ارز 4200 می توان اشاره داشت. 

با توجه به آنکه کمیسیون اصل نود یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است و وظیفه بررسی شکایات را عهده دار است و در دایره وظایف این کمیسیون تعریف شده است که "هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند و مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و مشخصا این وظیفه به کمیسیون اصل نود محول شده است"، در همین راستا رابطه بین کمیسیون اصل نود با قوه قضاییه از اهمیت دوچندانی برخودار است. 

به همین جهت نمایندگان در دیدار با اژه ای درخواست تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به این شکایات مجلس را خواستار شدند. نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون اصل نود به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در این دیدار پیشنهاد دادیم تا جناب اژه ای یک شعبه ویژه را بابت رسیدگی به پرونده های کمیسیون اصل نود افتتاح کند. اگر این شعبه شکل بگیرد طبیعتا روند پیگیری پرونده ها بهتر خواهد شد. در آن جلسه مسائلی که خدمت آقای اژه ای مطرح کردم به شکایت های رسمی از رئیس دولت یازدهم و دوازدهم مربوط میشد، البته که از روحانی شکایت های متعددی شده است ولی دو مورد آنرا پیگیری کردیم. 

وی در خصوص پاسخ رئیس قوه قضائیه در راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به شکایات مجلس توضیح داد: ایشان هنوز پاسخی در این زمینه نداده اند. مسائل مجلس فقط موضوعات اقتصادی نیست علاوه بر آن مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را هم شامل می‌شود، لذا نگرانی آقایان در ایجاد یک شعبه این است که این شعبه ، شعبه عمومی خواهد بود و شعبه تخصصی نیست لذا باید یک مقداری بررسی کنند، اما مجلس این شعبه را برای رسیدگی موثر می داند.