شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##فرآیند#ساخت#موشک#ناسا#ثانیه#تماشا#کنید

فرآیند ساخت موشک ناسا را در ۴۰ ثانیه تماشا کنید

فرآیند ساخت موشک ناسا را در ۴۰ ثانیه تماشا کنید

در فیلمی که از پایگاه فضایی "کندی" منتشر شده است می‌توان فرآیند ساخت موشک "سامانه پرتاب فضایی" را مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، این موشک قرار است طی ماموریتی موسوم به آرتمیس، فضانوردان را به ماه ببرد. به گفته‌ی ناسا، ماموریت "آرتمیس ۱" قرار است در تاریخ ۱۲ فوریه به انجام برسد. در این ماموریت اولین زن و دومین مرد فضانورد حضور خواهند داشت.

این فضاپیما از دو بخش تشکیل شده است. کپسول اوریون که فضانوردان را با خود حمل خواهد کرد و موشک سامانه پرتاب فضایی که کپسول اوریون را با خود به فضا می‌برد.

موشک سامانه پرتاب فضایی یک بخش مرکزی دارد این بخش بر روی چهار موتور و دو پیشران بزرگ قرار دارد که در مجموع ۸۰۸ میلیون پوند نیروی رانشی ایجاد می‌کنند.

قسمت مرکزی این موشک در سال جاری دوبار شعله‌ور شد. اولین آزمایش در ۱۶ ژانویه انجام گرفت که به دلیل خاموش شدن موتورها ناتمام ماند. این موشک شش روز قبل از زمان پرتاب به سکو منتقل می‌شود و در روز ۱۲ فوریه در ساعت ۵:۵۶ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱:۲۶ تهران) یک پنجره زمانی ۲۱ دقیقه‌ای برای پرتاب آن وجود دارد.

زمان‌های مناسب برای پرتاب از ۱۲ فوریه آغاز و در ۲۷ فوریه پایان می‌یابد. در ماه‌های مارس و آوریل نیز در هر ماه به مدت دو هفته، فرصت پرتاب فراهم خواهد بود.

در فیلم زیر می‌توان فرآیند ساخت موشک سامانه پرتاب فضایی و قرار گرفتن کپسول اوریون روی آن را مشاهده کرد که در پایگاه فضایی کندی به انجام رسیده است.  

انتهای پیام