شهر خبر

تشکیل ۱۱ کارگروه تخصصی در حوزه حمل و نقل پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری


تشکیل 11 کارگروه تخصصی در حوزه حمل و نقل پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ترافیک و‌ آلودگی هوا؛ ۱۱ کارگروه تخصصی با حضور اساتید دانشگاه شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید جعفر تشکری هاشمی در جریان بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: موضوع تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران مجموعه شهرداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که بسیاری از این عزیزان در شرکت‌ها و سازمان‌ها مشغول فعالیت هستند که از شهردار تهران می‌خواهیم که هرچه زودتر موضوع تبدیل وضعیت این افراد را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران در شهرداری تهران باید هرچه زودتر پیگیری و دنبال شود، گفت: تذکر بنده در ارتباط با این موضوع به شهردار تهران است و انتظار می‌رود دیگر این افراد در شهرداری بلاتکلیف نباشند و پس از اقدام شهردار نیز اطلاع‌رسانی در این بخش انجام شود.

تشکری هاشمی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با ترافیک اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری راه حل دارد و از طریق علمی و کار کارشناسی می‌توان این معضل را حل کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: متاسفانه چند سالی است که شهر تهران مورد غفلت در حوزه‌های حمل و نقل و زیرساختی قرار گرفت و همین امر کافی بود که شرایط به این شکل درآید و متاسفانه ما با حمل و نقل به شدت آسیب‌پذیر روبرو هستیم.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف مدیریت شهری گذشته در حوزه حمل و نقل، توسعه و اورهال کردن واگن‌های مترو و بازسازی اتوبوس‌ها گفت: بیش از 90 درصد از اتوبوس‌ها در بخش اتوبوسرانی به مرز فرسودگی رسیده‌اند و اتفاقی که در روز گذشته به دلیل قفل شدن چرخ واگن مترو در یکی از ایستگاه‌ها صورت پذیرفت مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد و دلایل آن فرسودگی و نیاز به اورهال کردن واگن‌های مترو است.

تشکری هاشمی از شهردار تهران خواست که اقدامات سریع و عاجلی را در ارتباط با اورهال کردن واگن‌های مترو بنابر مصوبه شورای شهر تهران انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت گفت: تا مادامی که حمل و نقل به این شکل است نمی‌توان انتظار کار دیگری را داشت.

وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان با موضوع آلودگی هوا  ترافیک اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط 11 کارگروه تخصصی با حضور اساتید دانشگاه در پی فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفته است که موضوعات مرتبط با ترافیک و آلودگی هوا را پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/