شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ممنوعیت تردد شبانه

لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه در تهران

یک سال از اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه گذشت. این طرح منتقدان زیادی داشت. رئیس جمهور دستور داد اجرای این طرح لغو شود و پلیس هم طرح را متوقف کرد.

لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه در تهران

به گزارش منیبان؛ حدود  یک سال از اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در تهران گذشت. این طرح موافقان و مخالفانی داشت.موافقان این طرح را می گفتند که این طرح باعث کاهش شیوع بیماری کرونا شده و مخالفان نظر دیگری داشتند.

یکی از دلایل ترافیک طرح ممنوعیت تردد شبانه

شهردار تهران چندی پیش خواستار لغو این طرح شد و سایر مدیران شهری هم تاکید داشتند یکی از علل ترافیک سنگین طرح ممنوعیت تردد است چرا که شهروندان در ساعات نزدیک به ممنوعیت می خواهند به منازل خود برسند و همین امر باعث بروز ترافیک می شود.

البته برخی از نمایندگان مجلس هم این طرح را برای پولدارها دانستند و انتقاداتی در این زمینه داشتند.

 با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که کادر بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران با روحیه جهادی و بسیجی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا مشغول ایثار و فداکاری هستند و با حفظ و تقویت این روحیه می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

او افزود: دغدغه و اولویت اصلی دولت، صیانت از جان مردم است و این مسیر را تا رسیدن به شرایط مطلوب با قوت ادامه خواهیم داد.

 تداوم اعمال کنترل‌های هوشمند و تأثیر آن در کنترل بیماری کرونا

رئیس جمهور جدیت در کنترل رفت و آمد از طریق مرزهای کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارند با حساسیت و جدیت، تردد افراد از مرزها را کنترل کنند.

می‌توان محدودیت‌های غیرهوشمند را کاهش داد

رئیسی با تأکید بر تداوم اعمال کنترل‌های هوشمند و تأثیر آن در کنترل بیماری کرونا، گفت: به هر میزان که ابعاد و حجم کنترل‌های هوشمند افزایش می‌یابد، می‌توان محدودیت‌های غیرهوشمند را کاهش داد.

او تأکید کرد: با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود.

پلیس بعد از دستور رئیس جمهور طرح را متوقف کرد.سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت اجرای محدودیت تردد شبانه در کشور اظهار داشت: با دستور ریاست محترم جمهوری، محدودیت تردد شبانه در سراسر شهرهای کشور از از ۲۹ آبان لغو می‌شود.

 رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: الحمدلله با گزارشاتی که در ستاد ملی کرونا ارائه شد و با پیگیری ناجا و با واکسیناسیون عمومی مردم و کاهش تلفات و جانباختگان ناشی از بیماری کرونا ، رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا دستور لغو محدودیت شبانه را صادر کردند.

 وی با تشکر از همراهی مردم عزیز در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا با تاکید بر این مطلب که ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ ، ۲۹  آبان لغو شده است گفت: اگر برای افرادی احیانا پیامکی مبنی بر تردد غیر مجاز در شب جاری واصل شد نگران نباشند چرا که جریمه منظور نشده و حذف خواهد شد.

 سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در تمام شهرها با تمام وضعیت های کرونایی لغو شده است.

البته ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در خصوص لغو ممنوعیت تردد شبانه گفت: رئیس جمهوری دستور لغو دادند.

 به دلیل اجرای  طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در تهران ترافیک سنگین داریم و معابر قفل می شود

وی ادامه داد: قبلا هم مدیریت شهری خواستار لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه شده بود. البته اختلاف نظرهای در خصوص اجرای ممنوعیت تردد وجود داشت و عده ای آن را بی اثر می دادند و تاکید دارند در کاهش کرونا موثر نبوده و عده ای هم می گویند اجرای این طرح باعث شده که از  دورهمی ها جلوگیری و میزان ترددها کمتر و باعث کاهش بیماری شده است.

 باید برای رفع مشکل ترافیک تهران فکری عاجل شود

امانی به ترافیک تهران اشاره کرد و گفت: به دلیل اجرای این طرح از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در تهران ترافیک سنگین داشته و معابر قفل می شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که باید برای رفع مشکل ترافیک تهران فکری عاجل شود.

ترافیک در تهران بیداد می کند. شهروندان ساعات زیادی در ترافیک گرفتار هستند. البته قرار است طرح های برای کاهش ترافیک اجرا شود.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت می گوید که طرح های ویژه ترافیکی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نقاط مختلف تهران اجرا می‌شود.

۴۰۰ نفر برای کمک به مدیریت ترافیک پایتخت به مجموعه راهور تزریق شده است/طرح‌های ویژه‌ای در حوزه روان‌سازی و مدیریت ترافیگ/استفاده از ظرفیت مرکز هوشمند کنترل ترافیک راهور

او ادامه داد:  استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت سایر سازمان‌ها به خصوص شهرداری تهران برای کاهش ترافیک تهران در دستور کار می‌باشد و در حال حاضر ۴۰۰ نفر برای کمک به مدیریت ترافیک پایتخت به مجموعه راهور تزریق شده است.

 انتظار داریم همه مسئولان و متولیان امر پای کار بیایند/پلیس با همه توان تلاش می‌کند

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این زمینه از ظرفیت مرکز هوشمند کنترل ترافیک راهور و همچنین مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پایتخت بیش از پیش استفاده خواهد شد، گفت:  طرح‌های ویژه‌ای در حوزه روان‌سازی و مدیریت ترافیک با استفاده از ظرفیت سایر پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری و یگان امداد پلیس پایتخت از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در همه نقاط شهر تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او با تاکید بر اینکه موضوع مدیریت ترافیک و مقابله با سرقت به صورت ویژه در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد، افزود: در کنار اقدامات صورت گرفته در حوزه روان‌سازی ترافیک، علل و عوامل افزایش ترافیک پایتخت و راه‌های برون رفت از آن در دستور کار دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پایتخت قرار گرفته است.

موضوع ترافیک نیازمند همراهی و هم‌افزایی سایر سازمان‌ها است

سردار رحیمی بیان کرد: موضوع ترافیک نیازمند همراهی و هم‌افزایی سایر سازمان‌ها است که در این زمینه وظایف سازمان‌های مختلف مشخص و به آنها اعلام شده است که انتظار داریم همه مسئولان و متولیان امر پای کار بیایند تا شاهد کاهش و حذف دغدغه مردم در این حوزه باشیم. پلیس با همه توان تلاش می‌کند وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد ولی شکی نیست که مساله ترافیک نیازمند همراهی و هم افزایی جمعی است.

بر اساس این گزارش،طرح منع تردد شبانه در تهران  از ساعت ۲۲ تا ۳بامداد  در یک سال گذشته اجرا می شد. تداوم اجرای این طرح  پس از اعلام لغو دورکاری‌ و عادی‌سازی فعالیت‌ها انتقادات بسیاری به دنبال داشت. رئیس جمهوری هم خواستار لغو طرح با توجه به واکسیناسیون شده و پلیس  هم طرح را لغو کرد.

وبگردی