شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کنگره آمریکا#رئیس جمهور

دیدار هیئت کنگره آمریکا با میشل عون و میقاتی در بیروت


دیدار هیئت کنگره آمریکا با میشل عون و میقاتی در بیروت

اعضای هیئت کنگره آمریکا که روز جمعه در سفری ۳ روزه وارد بیروت شدند با رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته اعضای هیئت کنگره آمریکا در سفر به بیروت با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور دیدار کردند.

میشل عون در جریان این دیدار اعلام کرد که لبنان تمایل به از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد، لبنان همچنین کاملا به قطعنامه 1701 شورای امنیت و همکاری میان نیروهای ارتش لبنان با «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) پایبند است.

رئیس جمهوری لبنان همچنین درباره مسائل داخلی این کشور اظهار داشت، شرایطی که دولت لبنان اکنون در آن قرار دارد، ادامه نخواهد داشت و شورای وزیران به زودی جلسات خود را از سر خواهد گرفت.

وی گفت که درباره مسائل مطرح شده و انجام اصلاحات در کشور با نخست وزیر به توافق رسیده است.

رئیس جمهوری لبنان افزود که این کشور از خلال آماده سازی برنامه مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و انجام اصلاحات در بخش مالی و بانکی ، روند خروج از بحران شدید اقتصادی را آغاز کرده است.

وی همچنین خواستار عدم هرگونه سیاسی‌کاری در دستگاه قضایی به ویژه در روند تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت و همچنین جنایت منطقه الطیونه شد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین در دیدار با هیئت کنگره آمریکا مسئله آوارگان سوری را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد که آنها باید به سرزمین خودشان در مناطق امن برگردند.

نجیب میقاتی نیز نشستی با اعضای هیئت آمریکایی شامل «داریل عیسی» و «دارین لحود»، از نمایندگان کنگره و «ادوار گابریل»، رئیس گروه موسوم به «کارگروه آمریکا به خاطر لبنان» داشت.

از طرف دیگر منابع آگاه لبنان گزارش دادند که برخی میانجی‌ها در تلاش برای برگزاری یک نشست سه جانبه میان میشل عون و نجیب میقاتی و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به منظور بررسی راهکارهای حل بحرانهای موجود- از جلسات کابینه گرفته تا تعیین یک تاریخ توافقی برای انتخابات پارلمانی و همچنین تشکیل کمیته تحقیق و جستجو درباره پرونده انفجار بیروت- هستند.

منابع آگاه پارلمانی لبنان نیز گزارش دادند که هنوز مسائل مربوط به از سرگیری جلسات کابینه حل نشده و راه حل‌های پیشنهادی در حال بررسی است.

جلسات کابینه لبنان از 12 اکتبر متوقف شده است. منابع نزدیک به حزب الله و جنبش امل پیشتر تاکید کردند که این 2 جنبش قبل از برکناری «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت در جلسات کابینه مشارکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/