امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که با سریال «شب دهم» روی کار آمد و از آن پس آثار ارزشمندی در کارنامه هنری‌اش جای داده در پاسخ به این سوال خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریال‌های پرمخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه‌های تلویزیونی دیگر از بین می‌روند؟ اظهار کرد: زمان پخش سریال‌های تلویزیونی و تداخل در میان آن‌ها به شدت مهم و در دیده شدن مجموعه‌های تلویزیونی بسیار تاثیرگذار است. من شخصا از این موضوع ضربه خوردم و برخی از سریال‌هایی که ساخته بودم به دلیل تداخل در زمان پخش و همزمانی با سریال‌های دیگر مورد اقبال قرار نگرفت و دیده نشد.

شریفی ادامه داد: البته شبکه سه سیما به عنوان یکی از شبکه‌های مردمی متاسفانه اطلاع رسانی کمی برای پخش آثار و مجموعه‌های تلویزیونی می‌کند و علاوه بر آن مدت زمان پخش سریال‌ها بسیار نزدیک به هم است و تا قبلی به پایان نرسیده سریال بعدی شروع به پخش می‌کند.

این تهیه‌کننده افزود: برای اینکه چنین موضوع مهمی حل شود مسئولین باید برنامه‌ریزی داشته باشند و کنداکتور پخش را تغییر دهند اما حل کردن این موضوع بسیار سخت است چراکه برخی از برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف از قبل تصویب شده و اکنون نمی‌توان در آن‌ها دست برد.

او در این خصوص که مناسبت‌هایی چون ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می‌تواند در دیده شدن سریال‌های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند؟ تصریح کرد: تاثیرگذاری سریال‌های مناسبتی به‌ شدت در دیده شدن آن‌ها موثر است اما مشکلی که وجود دارد این است که این نوع سریال‌ها و برنامه‌ها دقیقه نود ساخته می‌شوند و این مسئله باعث ضربه دیدن سریال‌ها می‌شود. به نظر من باید از ماه‌ها قبل به فکر باشند و با صبر و حوصله سریال‌های مناسبتی برای ماه محرم، ماه رمضان و حتی عید نوروز بسازند.

تهیه‌کننده «روزهای بی‌قراری» در ادامه گفت: در حقیقت اگر وقفه طولانی در تولید یک اثر بیفتد در روز موعود با حساسیت‌های زیادی که وجود دارد یا چند قسمت را حذف می‌کنند یا زمان پخش سریال را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که تداخل با دیگر آثار تلویزیون داشته باشد و من شخصا به عنوان یک تهیه‌کننده شاهد چنین چیزی بودم و چندین قسمت از سریال «روزهای بی‌قراری» به دلیل سانسورها و ممیزی‌ها حذف شد و ضربه زیادی به اثر وارد کرد.

امیرحسین شریفی در پایان و در پاسخ به این سوال که شبکه‌های تلویزیونی چقدر تاثیرگذار هستند؟ خاطرنشان کرد: شبکه‌های تلویزیونی تاثیرگذاری بسیار زیاد و مهمی از نظر اطلاع‌رسانی، پخش تیزر و.... دارند. امیدوارم سریال‌های مناسبتی که قرار است در آینده ساخته و به پخش برسد با زمان‌بندی درست و به جا صورت بگیرد که هم بیننده زیادی داشته باشد و هم محتوای قابل قبولی را به مردم ارائه دهد.