شهر خبر

یک استاد دانشگاه: برخی نخبگان را برای فرار از کشور تشویق می‌کنند/ باید بستر پیشرفت نخبگان را فراهم کرد


یک استاد دانشگاه: برخی نخبگان را برای فرار از کشور تشویق می‌کنند/ باید بستر پیشرفت نخبگان را فراهم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفت: همه باید بستر را برای رشد و پیشرفت نخبگان در کشور فراهم کرده و مانع مهاجرات نخبگان از کشور شوند.

سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به موضوع نخبگان و اینکه سفر دانشجویان و اساتید به خارج برای کسب علم و فن آموزی می تواند زمینه ورود فناوری را به کشور تسهیل کند، اظهار داشت: اینکه دانشجویان و اساتید ما برای کسب علم به خارج از کشور می روند و باز می گردد امر خوبی است و می تواند مزایای زیادی هم داشته باشد ولی مهاجرت کردن آنها، اگر بر پایه این باشد که دیگر به کشور بازنگردند کشور را دچار خسران می کند.

وی با اشاره به تشویق دانشجویان به مهاجرت از سوی اساتید گفت: البته تعداد اساتیدی که چنین کاری را انجام  می دهند، کم است قطعا افراد و گروههای مختلفی هستند که به خاطر منافع خود چنین اقداماتی را انجام می دهند اما دشمن بیکار نشسته و قطعا در این زمینه نقش ایفا می کنند. البته باید مسئولین تدبیر کنند و اجازه ندهند برخی به بهانه‌های واهی نخبگان و اساتید کشور را برای فرار از کشور تشویق کنند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: غرض باید بیشتر این باشد که دانشجویان بروند و برگردند، فن آموزی و علم اندوزی کنند اما به هر حال برخی  فکر می‌کنند آنجا یک بهشت برین و مدینه فاضله است که اگر بروند اتفاقات جدیدی برایشان رخ می دهد.

آقامیری درباره نقش مسئولین برای جلوگیری از این مسئله گفت: مسئولین باید از شعارزدگی عبور کنند، کسانی که توانایی کار و استعداد دارند، می توانند در میدان های مختلف نقش بازی کنند، لذا مسئولان برای این افراد فرصت تلاش و عمل فراهم کنند. این رویکرد کمک کننده است  و گرنه خدای نکرده دچار خسران خواهیم شد. همه باید بستر را برای رشد و پیشرفت نخبگان در کشور فراهم کرده و مانع مهاجرات نخبگان از کشور شوند.

 

انتهای پیام/