شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ونزوئلا

فردا یکشنبه؛

مردم ونزوئلا پای صندوق‌های رأی می‌روند

مردم ونزوئلا پای صندوق‌های رأی می‌روند

مردم ونزوئلا در حالی قرار است فردا یکشنبه برای شرکت در انتخابات منطقه ای و محلی پای صندوق‌های رأی بروند که اپوزیسیون این کشور نیز در این انتخابات شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات محلی و شهرداری ها در کشور ونزوئلا فردا یکشنبه ۲۱ نوامبر در حالی آغاز می شود که از هم اکنون برخی کشورهای غربی اما و اگرهایی را در این باره مطرح می کنند.

ایندر حالیست که تعدادی از ناظران بین المللی از جمله از اتحادیه اروپا قرار است بر این انتخابات نظارت کنند.

در انتخابات فردا، حدود ۲۱ میلیون و ۱۶۰ هزار شهروند واجد شرایط رأی هستند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در روزهای اخیر در همایش «دفاع از دموکراسی و واقعیت ونزوئلا» که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد از مردم کشورش خواست تا در انتخابات محلی و منطقه ای روز یکشنبه ۲۱ نوامبر شرکت کنند.

وی در این خصوص تاکید کرد: همه چیز برای اینکه مردم از حق حاکمیت خود استفاده کنند، مهیا است. ونزوئلا در حال مبارزه علیه تجاوزات و محاصره آمریکا و متحدانش است. ما تحت هر شرایطی از ونزوئلا دفاع خواهیم کرد.

مادورو گفت: ونزوئلا در مسیر یک دموکراسی مشترک و صحیح قرار دارد.

از سوی دیگر، اپوزیسیون ونزوئلا نیز در انتخابات فردا شرکت می‌کنند.

«خوان گوایدو» سرکرده مخالفان دولت مادورو نیز در اول سپتامبر اعلام کرده بود که در انتخابات منطقه‌ای و محلی ۲۱ نوامبر شرکت خواهد کرد.

در همین ارتباط، «رمیگیو سبالوس ایچاسو» (Remigio Ceballos Ichaso) وزیر کشور و دادگستری ونزوئلا ۲۳ آبان ماه اعلام کرد نیروهای امنیتی کاراکاس موفق به شناسایی و خنثی کردن یک طرح تروریستی پیش از زمان برگزاری انتخابات منطقه ای و محلی پیش رو در این کشور شده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر کشور و دادگستری ونزوئلا در این خصوص گفته بود که توطئه کنندگان به دنبال ایجاد اختلال در روند انتخابات منطقه ای و محلی پیش رو از طریق «خرابکاری» در تاسیسات هیأت انتخاباتی بودند.

وی در این ارتباط اضافه کرد: من باید در مورد خنثی کردن اقدام یک گروه تروریستی که قصد خرابکاری در تاسیسات شورای عالی انتخابات در «ماریچه» را داشت، اعلام کنم.