شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، این عملیات، «موازنه بازدارندگی هشتم» نام دارد که در پاسخ به افزایش حملات و تداوم جنایات و محاصره ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، در جریان این عملیات، پایگاه ملک خالد در ریاض با چهار پهپاد «صماد-۳» هدف قرار گرفت.

وی تأکید کرد، در این عملیات، اهداف نظامی فروگاه ملک عبدالله در جده و پالایشگاه آرامکو در این شهر، با چهار پهپاد «صماد-۲» بمباران شد.

سریع در ادامه گفت که نیروهای یمنی با پهپاد صماد-۳ توانسته‌اند یک هدف نظامی مهم را در فرودگاه بین‌المللی «ابهاء» هدف قرار دهند.

این فرمانده یمنی با اشاره به بمباران اهداف نظامی مختلف در ابهاء، جیزان و نجران که با پنج پهپاد صورت گرفت، خبر داد که  عملیات بازدارندگی هشتم با ۱۴ پهپاد صورت گرفته است.

وی در عین حال تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن این توانایی را دارند که به عملیات هجومی علیه عربستان سعودی و امارات ادامه دهند؛ عملیاتی که در چارچوب دفاع قانونی از ملت و میهن است.

سریع در پایان خطاب به ائتلاف متجاوز گفت که نیروهای یمنی، تنش را با تنش پاسخ خواهند داد تا محاصره ملت یمن پایان یابد و حملات این ائتلاف نیز متوقف شود.

این عملیات بزرگ در حال صورت گرفته است که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی وضعیت بسیار وخیمی در یمن دارد؛ به نحوی که استان راهبردی مأرب در آستانه آزادسازی توسط نیروهای یمنی قرار دارد و مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی نیز اخیرا به صورت ناگهانی از الحدیده خارج شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه‌های گذشته پیشروی چشمگیری در مأرب داشته‌اند به‌نحوی که رسانه‌ها از آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی مأرب سخن به میان آوردند.

این پیشروی باعث شده است که آمریکاییها به عنوان حامی اصلی تجاوز به یمن، به میدان بیایند و مدعی مذاکره با انصارالله شوند تا بتوانند ائتلاف متجاوز را نجات دهند.

در همین ارتباط، «کریستین جیمس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر آغاز مذاکره با هدف جلوگیری از شکست سنگین ائتلاف سعودی-آمریکایی در مرکز یمن تأکید کرد.

این مقام آمریکایی با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه صنعاء، گفت:‌ «ما معتقدیم که عربستان سعودی با تهدیدات بزرگی در خاک خود مواجه است. ما به همکاری با این کشور برای کمک به سعودی‌ها در تقویت [پدافند] هوایی‌شان پایبند هستیم» 

وزارت خارجه آمریکا هم به بهانه تقویت پدافند هوایی عربستان، با فروش ۶۵۰ میلیون دلار موشک هوا به هوا و تجهیزات مرتبط به این کشور موافقت کرد. این اقدام کاملا با وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور این کشور درباره عدم فروش تسلیحات جنگی به عربستان سعودی در تضاد بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.