شهر خبر

روسیه در حال ساخت سامانه اس ۵۵۰ با قابلیت نابودی فضاپیمای مافوق صوت

منابع صنایع نظامی روسیه اعلام کردند سامانه "اس ۵۵۰" که روسیه در حال کار بر روی آن است، قابلیت انهدام فضاپیمای مافوق صوت آمریکایی « X-۳۷» را دارد.

روسیه در حال ساخت سامانه اس ۵۵۰ با قابلیت نابودی فضاپیمای مافوق صوت

 به گزارش منیبان، خبرگزاری ریانووستی روز شنبه به نقل از دو مقام صنایع نظامی روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند موشکی اس-۵۵۰ که ساخت آن شروع شده است، می تواند فضاپیمای بدون سرنشین آمریکایی ایکس-۳۷ را در فضا نابود کند.  

یکی از این مقام های صنایع نظامی که نامش اعلام نشده است تصریح کرد که آمریکا مدعی شده است فضاپیمای بدون سرنشین ایکس-۳۷ برای اهداف علمی و تجسسی ساخته شده است اما این فضاپیماها قادر به حمل چند کلاهک هسته ای هستند.

به گفته این مقام،  فضاپیمای بدون سرنشین ایکس-۳۷ یک سیستم تهاجمی فضایی است.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، رقابت تسلیحاتی روسیه و آمریکا در فضا آغاز شده است و هفته گذشته روسها سلاح ضدماهواره آزمایش کردند و توانستند با آن یک ماهواره از کار افتاده خود را در فضا نابود کنند و آمریکا به این اقدام روسیه اعتراض کرد.   

وزارت دفاع روسیه یک هفته پیش، از برنامه ساخت مجموعه های پدافند موشکی جدید اس-۵۵۰ در این کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزرش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جلسه اخیر با سران وزارت دفاع روسیه و صنایع دفاعی این کشور بر اهمیت توسعه سیستم های پدافند هوایی و موشکی جدید در روسیه و تحویل مجموعه های جدید اس-۳۵۰، اس-۵۰۰ و اس۵۵۰ به نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود جزییات بیشتری در مورد مشخصات فنی مجموعه جدید اس-۵۵۰ اعلام نکرده است.

در همین حال تارنمای روسی آویاپرو که اخبار مربوط به واحدهای هوایی و پدافندهای هوایی و موشکی روسیه را منتشر می کند، نوشت: بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه قبلا منتشر کرده است، افزایش برد پرواز در سیستم های جدید پدافند موشکی این کشور بی معنی است.

رسانه روسی افزود: این اطلاعات به آن معنی است که کارشناسان صنایع نظامی روسیه در ساخت تسلیحات پدافند موشکی جدید، بیشتر به افزایش دقت و کارایی آن توجه می کنند.

به نوشته آویاپرو، به احتمال زیاد اس-۵۵۰ همان برد اس-۵۰۰ را دارد اما سکوی پرتاب آن گنجایش تعداد بیشتری موشک را دارا خواهد بود.

وبگردی