شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلند

علیه محدودیتهای کرونایی رخ داد؛

روتردام هلند ناآرام است/ زخمی شدن ۷ نفر

روتردام هلند ناآرام است/ زخمی شدن ۷ نفر

در جریان اعتراضات مردمی علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر روتردام هلند، دستکم ۲۰ نفر بازداشت و هفت تن دیگر از جمله دو افسر پلیس زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در جریان اعتراضات مردمی علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر روتردام هلند، دستکم ۲۰ نفر بازداشت و هفت تن دیگر از جمله دو افسر پلیس زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، اعتراضات روتردام از روز جمعه، علیه محدودیت‌های کرونایی جدید وضع شده توسط دولت هلند آغاز شد. با بالا گرفتن دامنه اعتراضات، شب گذشته، پلیس برای متفرق کردن جمعیت از ماشین‌های آب پاش و شلیک گلوله‌های هشدار دهنده استفاده کرد. رسانه‌های محلی از زخمی شدن چند نفر در جریان این درگیری‌ها خبر دادند.

در همین راستا، «احمد ابوطالب»، شهردار روتردام در توضیح اعتراضات مذکور گفت: تصاویر واضح بسیاری از مظنونان وجود دارد. ما به تحقیقات ادامه خواهیم داد.

شهردار روتردام همچنین این اعتراضات را «عیاشی خشونت آمیز» خواند.

فردیناند گراپرهاوس سرپرست وزیر دادگستری هلند نیز طی سخنانی ناآرامی‌ها را محکوم کرده و خواستار مجازات معترضانی شد که دست به خشونت زده اند.

وی گفت: تماشای ناآرامی‌ها و خشونت‌های شدید علیه افسران پلیس، یگان‌های ویژه نظامی و آتش‌نشانان که شب گذشته رخ داد، وحشتناک بود. مردان و زنانی که روزانه برای امنیت ما به خیابان‌ها می‌روند، مورد حمله قرار می‌گیرند و سنگ و آتش بازی به سمت آنها پرتاب می‌شود. روزنامه نگاران نیز با خشونت مواجه شدند.

این مقام ارشد قضتأیی هلند تاکید کرد کرد که چندین معترض در جریان درگیری‌ها دستگیر شده و هشدار داد که در روزهای آینده بازداشت‌های بیشتری صورت خواهد گرفت.

هفته گذشته، مارک روته، نخست وزیر موقت، مجموعه جدیدی از اقدامات محدودکننده را با هدف جلوگیری از شیوع کووید -۱۹ معرفی کرد که تا ۴ دسامبر قابل اجرا خواهد بود. این محدودیت‌ها فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های ضروری و همچنین داروخانه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها را ملزم به تعطیلی در ساعت ۸ شب کرده. و همچنین سایر مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی باید ساعت ۶ بعد از ظهر تعطیل شوند.

همچنین بر اساس محدودیت‌های وضع شده جدید، رویدادهای ورزشی باید بدون تماشاگر برگزار شود، اما این محدودیت‌ها شامل سالن‌های کنسرت، فیلم‌ها و تئاترها نخواهد شد. الزام رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متری (۵ فوتی) مجدد اعمال شد و به مردم نیز توصیه شده که از خانه کار کنند.