شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد

در بنیاد شهید چه خبر است؟

در بنیاد شهید چه خبر است؟

برخورد قاضی زاده هاشمی با خانواده شهداری هسته ای می بایست به عنوان بهانه ای برای ارزیابی عملکرد بنیاد شهید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تحریریه، حاشیه های دیدار خانواده شهدای هسته ای با قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از یک سو، و اعتراض کارگران در جریان دیدار رئیس جمهور از روغن نباتی جهان که پیش از واگذاری به بخش خصوصی! 37 درصد از آن متعلق با سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، از سوی دیگر، در هفته گذشته به سوژه خبرها تبدیل شدند تا بار دیگر توجه ها به این مجموعه پرحاشیه جلب شود که با مدیریت خود مردم را در مقابل جامعه ایثارگری کشور قرار داده است. 

نوع خدمات دهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه هدف به گونه ای بوده است که با تبلغیات زیاد و کاربرد اندک انجام شده و باعث شده است خانواده شهدا در تنگنای معیشتی قرار گیرند و در مقابل، جامعه به دلیل توجه به تبلیغات فراوان در رسانه ها گمان کند که خدمات تبعیض آمیزی به آنها ارائه می شود که نتیجه آن شکل گیری فضایی ناروا بوده است. 

اگر در دفتر رئیس بنیاد شهید با خانواده شهدای هسته ای که شهرت زیادی دارند اینگونه برخورد می شود، تکلیف جامعه هدف عادی مشخص است و نیازی به تعریف ندارد. 

در مجموعه های اقتصادی زیرمجموعه بنیاد شهید که با هدف کسب درآمد برای خدمات بهتر ایجاد شده اند اوضاع عجیبی حاکم است. بانک دی مشمول ماده 141 شده بود، ثشاهد و خوراک دام پارس از رکوردداران سقوط قیمتی در بورس محسوب می شوند، با اینکه در 4 سال اخیر املاک و مستغلات و صنعت خوراک دام و طیور از سودسازترین فعالیت های اقتصادی به حساب می آمدند و نظام بانکی نیز با بازی های پانزی خود را با شناسایی سودهای ناشی از سفته بازی احیا کرده است. 

مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید به جای تلاش برای کسب درآمد با هدف هزینه در موارد مشخص، به نهادهایی با اهداف نامشخص تبدیل شده اند که هر از گاهی در راستای پیشبرد واگذاری بازی به ذی نفعان در سایه، تقدیم شده و به اسم بخش خصوصی؛ صرف نمایش های ظاهری برای کارآمدی و تولید، و ارائه به مقام های سیاسی می شوند. 

پایان/