به گزارش برنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی پخش کلیپی از یک پیرمرد ساکن خیابان جهرم اراک و تظلم خواهی وی مبنی بر رفع مشکل مالکیت منزلش، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن حضور در محل سکونت این فرد و احوالپرسی از وی، در جریان موضوع به صورت میدانی قرار گرفت.

وی ضمن استماع اظهارات این فرد، به وی و اهالی محله اطمینان خاطر داد که  دستگاه قضایی از حقوق حقه آن‌ها دفاع خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی پیشتر در این زمینه گفته بود: فردی با مراجعه به دادگستری مدعی شده که در مورد سه پلاک ثبتی خیابان جهرم مالکیت رسمی دارد و به استناد اسناد رسمی از دادگاه خلع ید این سه واحد مسکونی را تقاضا می‌کند. زمانی که یکی از آرای خلع ید قطعی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود فرد محکوم نیز با تقاضای توقف حکم درخواست اعاده دادرسی را طرح می‌نماید و بر این اساس قرار توقف اجرای حکم صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: هیاتی از متنفذین شهر اراک و شورای حل اختلاف تشکیل شده تا با شکات و مردم صحبت کنند و موضوع را به مصالحه ختم نمایند.

این مقام قضایی از ماموریت به یکی از معاونان خود پیرامون بررسی ماهیت اسناد خبر داد و گفت: در رابطه با پرونده این پلاک ثبتی به یکی از معاونین ماموریت داده شده که مبنا و ماهیت سند دار شدن شاکی را بررسی نماید.