به گزارش برنا، نیروهای مشترک عراقی صبح امروز عملیات نظامی و امنیتی را برای شکار بقایای تروریست های داعش در شرق استان الانبار آغاز کردند.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی)  در بیانیه ای اعلام کرد که فرماندهی عملیات شرق الانبار با مشارکت تیپ های دوم و هفتم  بسیج مردمی عملیات نظامی و  امنیتی را برای پاکسازی عناصر داعش در مناطق شرقی استان را  آغاز کرد.

بیانیه، هدف از این عملیات را تعقیب بقایای تروریست های داعش، از بین بردن تحرکات آنها و برقراری امنیت کامل در منطقه عنوان کرده است.

در همین پیوند، نیروهای الحشد الشعبی به همراه یگان های ارتش عراق هفته گذشته نیز عملیات امنیتی را برای تعقیب بقایای تروریست های داعش در شرق دریاچه « حمرین» در استان دیاله (واقع در شرق کشور)  آغاز کردند.

در ماه ها و  هفته های گذشته و به دنبال افزایش تحرکات تروریست ها، نیروهای نظامی عراق به ویژه الحشد الشعبی چندین  عملیات در مناطق درگیر برای پاکسازی بقایای داعش در شرق، شمال، غرب و مرکز این کشور انجام دادند و  عملیات ها همچنان ادامه دارد.

با وجود شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و پیروزی عراق بر این گروه تروریستی پس از ۳.۵ سال نبرد، بقایای داعش هنوز هم در برخی استان ها مشغول تحرک و عملیات تروریستی هستند.

استان های دیاله، صلاح الدین، بغداد، کرکوک، نینوا و الانبار از مناطق اصلی تحرکات داعش در عراق به شمار می رود و تروریست ها هر از گاهی در این مناطق به عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیر نظامی ها دست می زنند.