شهر خبر

بهجت‌پور: توجه خاص مقام معظم رهبری به حوزه‌های علمیه خواهران، به دلیل محوریت خانواده است


بهجت‌پور: توجه خاص مقام معظم رهبری به حوزه‌های علمیه خواهران، به دلیل محوریت خانواده است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران با محور قرار دادن خانواده و مسائل زن و خانواده، مزیتی است که موجب توجه ویژه مقام معظم رهبری شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در آیین افتتاح دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز در تهران برگزار شد، به توجه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه‌های علیمه خواهران اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران با محور قرار دادن خانواده و مسائل زن و خانواده، فاصله و امتیاز خود را حتی از حوزه‌های علمیه برادران نشان می‌دهند که موجب توجه خاص مقام معظم رهبری و امام راحل به این حوزه‌ها شده است.

او توجه شایسته به حوزه‌های علمیه خواهران را از افتخارات نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: در این راستا با راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، دستگاه مستقلی تاسیس شد. این نشانگر امیدی است که به این شجره طیبه به منظور تحقق اهداف نظام مقدس اسلام وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی سهم و جایگاه خانم‌ها را در امر تعلیم و تربیت و تعقیب و پیگیری مسائل حوزه دین، به جد باور داشتند، گفت: ایشان به رغم برخی از مقاومت‌ها و برخی از تفاوت در دیدگاه‌ها، همیشه بر اهمیت این مجموعه و گسترش آن تأکید داشته اند.

بهجت پور ادامه داد: در اساسنامه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، پنج هدف مبتنی بر مزیت عرصه زن و خانواده در حوزه‌های علمیه خواهران مورد تأکید قرار گرفته است. بر این اساس طلاب باید در عرصه‌های زن و خانواده توانمند شده و هدایت‌گر دینی جوامع و پاسخ‌گوی نیازهای دینی جامعه باشند، تاثیرگذار در تحولات و نظامات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همسو با آرمان‌های نظام و انقلاب باشند.

او ضمن اشاره به به تأکید امام خمینی رحمه‌الله علیه بر نقش بانوان جامعه، این بیان را نشانگر جایگاه استراتژیک بانوان در جامعه دانست و گفت: ممکن است حتی برخی از مدیران حوزه هم به اندازه کافی چنانکه امام راحل و مقام معظم رهبری و مراجع معظم، توجه کرده‌اند، به این ظرفیت توجه نداشته باشند.

 

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران دلیل تأسیس دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در تهران را حضور در فعالیت‌های ملی و تعقیب آنها بیان کرد و اظهار داشت: یک سری روابط ملی و بین‌المللی داریم که باید از طریق مرکز سیاسی و اقتصادی کشور تعقیب شود؛ زیرا تسهیل‌گری و تنظیم برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران نیاز به حضور مداوم دارد.

بهجت پور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نهادی مردمی هستند، یادآوری کرد: این افتخارات حوزه است که خاستگاهی مردمی دارد که در آن بالنده می‌شود و توسعه پیدا می‌کند.

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تأکید بر ضرورت ارتباط گرفتن با دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: در ارتباط با دستگاه‌های رسمی کشور، از خاستگاه خود فاصله نمی‌گیریم بلکه از کانون آن خاستگاه، ارتباط با دستگاه‌ها و جریانات کشوری را تعقیب می‌کنیم.

او بر ضرورت حضور مرکز مدیریت در کانون کشور و درگیر شدن با مسائل کانونی، شرایط پیچیده جهانی و متغیرهای که نظام خانواده را تغییر می‌دهد در ارتباط با کارشناسان مربوطه اشاره و اظهار داشت: بر اساس مأموریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در افق 1414 این مرکز باید به یک مرکز تخصصی مرتبط با حوزه زن و خانواده تبدیل شود، به گونه‌ای که توان پاسخگویی به تمام مسائل دینی زن و خانواده را داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران رمز ماندگاری و اثرگذاری دستگاه‌های دینی را نقش‌آفرینی همپای تغییرات عنوان کرد و ادامه داد: لازم است دستگاه‌های دینی درک روشنی از تحولات داشته باشند و بر اساس آن درک به منابع اسلام مراجعه کرده و پاسخ مناسب را ارائه دهند.

بهجت پور در ادامه سخنان خود،  ایجاد نمایندگی را زمینه تعامل میان این دو بخش طلاب و بخش‌های کارشناس در مرکز کشور دانست تا از این طریق چهره مهارتی و تخصصی حوزه‌های علمیه شفاف‌تر کند.

انتهای پیام/