شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارشناسان

جدیدترین اخبار کرونا در ایران؛

کاهش چشمگیر شهرستان‌های قرمز/ خطر پیک ششم همچنان پابرجاست +نقشه و نمودار

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کاهش چشمگیر شهرستان‌های قرمز/ خطر پیک ششم همچنان پابرجاست + نقشه و نمودار

درشرایطی که روند نزولی نرخ ابتلای روزانه ادامه دارد کارشناسان براین‌باورند که خطر پیک ششم هنوز وجوددارد و عادی‌انگاری در شرایط فعلی می‌تواند بحران‌آفرین باشد.

به‌ گزارش مشرق، کاهش محسوس نرخ ابتلا و تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در سراسر کشور اگرچه حکایت از بهبود شرایط نسبت به گذشته دارد اما کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند هنوز خطر پیک ششم از بین نرفته است و احتمال شکل‌گیری بحران در شرایط فعلی همچنان پابرجاست.

در این زمینه تغییر معنادار رنگ‌بندی کرونایی در سراسر کشور کاملاً بیانگر این نکته است روند کاهشی نرخ ابتلا و بهبودی شرایط همه‌گیری ادامه دارد اما ثبات نمودار و خطی شدن این روند می‌تواند تأکیدی بر این نکته باشد که ویروس منحوس هنوز مهار نشده است و درصورت بی‌توجهی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال ایجاد بحران وجود دارد.

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان طارم، در این زمینه اظهار داشت: هنوز خطر موج ششم بیماری در کشور وجود دارد. در برخی کشورهای همجوار، اروپایی، روسیه و آمریکا، موج بیماری شکل گرفته است و در ایران نباید عادی‌انگاری کرد و لازم است کماکان پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

 بهرام عین‌اللهی، همچنین تصریح کرد: تکلیف واکسن‌نزده‌ها را ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص می‌کند و وزارت بهداشت، گزارش میزان تزریق واکسن در کشور را اعلام می‌کند. تا امروز حدود ۸۳ درصد جمعیت هدف، یک دُز و حدود ۶۸ درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که در هفته‌های آینده، جمعیت واکسینه‌شده کامل، به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد و ستاد ملی مقابله با کرونا، برای افراد واکسن‌نزده، روی قرنطینه و محدودیت‌های هوشمند تأکید دارد تا واکسن‌نزده‌ها نتوانند در اماکن تجمعی، حضور پیدا کنند.

عین‌اللهی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا با مشارکت مردم در کشور تزریق شده که عمده آن در ۱۰۰ روز گذشته بوده است و این یک حرکت انقلابی و مردم‌نهاد بود. وقتی به مردم اعتماد کنیم و آنها به ما کمک کنند، در هر کاری می‌توانیم موفق باشیم.

وی تأکید کرد: مهمترین گام در مدیریت کرونا، واکسیناسیون است و در دنیا ثابت شده است که مرگ‌ومیر در بیمارانی رخ می‌دهد که واکسن تزریق نکرده‌اند و توصیه ما به مردم این است که واکسن‌نزده‌ها، سریع‌تر اقدام به واکسیناسیون کنند تا بتوانیم بر کرونا فائق آییم، البته باید تا مدت‌ها با کرونا زندگی کنیم و نباید عادی‌انگاری شود و تصور کنیم که باید پروتکل‌ها و ماسک را کنار بگذاریم.

این درحالی است که کارشناسان نیز با اشاره به کاهش چشمگیر شهرستان‌های قرمز کرونایی در سراسر کشور تاکید می‌کنند این شرایط نباید عاملی در ایجاد اشتباه محاسباتی باشد چون هنوز ویروس منحوس نه‌تنها در ایران بلکه در اطراف کشورمان نیز با قدرت مشغول قربانی‌گرفتن است و می‌تواند با کوچکترین بی‌احتیاطی دوباره در کشورمان شعله‌های موج تازه‌ای از همه‌گیری را ایجاد و بحران‌آفرینی کند.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی‌جدید شهرستان

به این ترتیب براساس آمارهای رسمی آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های ایران که از امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده به این گونه است که کاهش ۶۹.۲درصدی شهرستان‌های قرمز را تجربه می‌کنیم و از تاریخ یادشده تنها ۸ شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند و این شهرستان‌ها به‌ترتیب عبارتند از: اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، زابل (سیستان و بلوچستان)، زرند، شهربابک (کرمان)، خاتم (یزد) و به‌دنبال آن تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی نیز به ۵۸ مورد رسیده است.

در همین حال روند بهبودی شرایط در وضعیت همه‌گیری به‌گونه‌ای بوده است که اکنون تعداد شهرستان‌ها با وضعیت زرد جهش چشمگیری را به خود دیده و به رقم ۲۳۶ مورد رسیده و تعداد شهرستان‌های آبی نیز هم‌اکنون با رشد قابل توجه ۲۹.۶درصدی عدد ۱۴۶ مورد را ثبت کرده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان/ ۴۴۱ مورد جدید کرونا شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و ۲۲۷هزار و ۴۴۵ نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۴۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته را ۴۴۱ نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۸۷۱ نفر آمار کل فوت شدگان قطعی و مشکوک به علت کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۸۱ هزار  و ۶۳۰ نفر نیز تعداد کل بستری شدگان کرونا از از ابتدا تاکنون بوده و تعداد بهبود یافتگان نیز ۱۲۲ هزار و ۱۵۲ نفر اعلام شده است.

عقدک با بیان اینکه در حال حاضر ۷۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۷۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد آمار تعداد کل بهبود یافتگان از ابتدا تاکنون گفت: در این بازه زمانی ۱۲۲ هزار و ۱۵۲ نفر بهبودیافتگان کرونا هستند و تعداد بیماران ترخیص شده جدید در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۴۴ نفر بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین آمار مرگ و میر بیماران مشکوک و قطعی به کرونا در طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان ۵ نفر گزارش شده است.

عقدک با اشاره به اطلاعات واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا تاریخ ۲۸ آبان، اظهار داشت: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول بالای ۱۲ سال ۷۶.۶۱ و نوبت دوم ۶۰.۶۶ و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۰.۲۹ و نوبت دوم ۴۶.۱۵ گزارش شده است.

وی ادامه داد: ۳ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۸۴ نفر نوبت اول، ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۲۲۰ نفر نوبت دوم و ۳۲ هزار و ۷۳۸ نفر نوبت سوم واکسن کرونا را در استان اصفهان به غیر از شهرستان‌های کاشان و آران  و بیدگل دریافت کرده‌اند که در مجموع ۶ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۲ واکسن تزریق شده است.

استان ایلام/  روزبدون فوتی و ۱۰۵ ابتلای جدید

محمد کریمیان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۵ هزار و ۶۲۵ هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۰۵ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۴ هزار و ۳۲۳ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۵۰ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ ۷۳ بیمار جدید در بخش کرونایی بستری شدند

سعید کشمیری، واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌ها تنها راه مصون ماندن در برابر بیماری کرونا دانست و اظهار داشت: بر اساس آمارها اکنون افزون بر ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر ۲ نوبت و ۹۰ درصد جمعیت هدف یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تبدیل همه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر به آبی کرونایی یا کم خطر بیان کرد: روز گذشته مورد مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید و در این روز ۲۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این مجموع، ۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به روند بهبودی بیماران در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۳۴ بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۵ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر در ۲۰ ماه گذشته را ۲ هزار و ۱۷ نفر دانست و افزود: واکسیناسیون علیه کرونا در کنار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند، بنابراین افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، هر چه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهش بیماران در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و گفت: اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر به ۷۳ نفر رسیده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۸ هزار و ۷۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان چهارمحال و بختیاری/ تعداد کل مبتلایان از مرز ۸۵۷۶۰ نفر گذشت

بنابر آخرین آمار از سوی وزارت بهداشت و درمان مجموع بیماران مبتلای به ویروس کرونا تا ظهر امروز به ۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۵۹ نفر رسیده است که از این تعداد، ۵ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۳۷۸ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین با فوت ۱۰۰ بیمار مبتلای به کرونا مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس به ۱۲۸ هزار و ۷۳۴ نفر رسیده، قابل ذکر است که هم‌اکنون  تعداد ۳ هزار و ۴۳۱ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی کشور بستری هستند.

در استان چهارمحال و بختیاری طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در روز گذشته تا ظهر امروز ۴۵۶ بیمار با علایم بالینی مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه داشتند که از این تعداد ۶۲ نفر بستری شدند.

با بستری شدن ۶۲ نفر در روز گذشته مجموع بستری‌های در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به ۱۶۵ مورد رسیده است که از این تعداد ۱۲۵ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ آزمایش جهت ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری هستند.

همچنین طبق آمار کرونا در استان تا ظهر امروز تعداد موارد بستری مثبت جدید ۱۰ نفر و تعداد موارد مثبت سرپایی در روز گذشته تا ظهر امروز ۴۸ نفر اعلام شده است.

گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتی ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده است که مجموع جان‌باختگان ناشی از این ویروس را به یک هزار و ۷۱۲ نفر رسانده است.

همچنین هم‌ اکنون ۲۱ بیمار با حال وخیم و نسبتاً بد در icu مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان بستری هستند.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان تاکنون ۲۴۸ هزار و ۱۴ مورد تست و نمونه کرونا گرفته شده است که مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به ۸۵ هزار و ۷۶۱ مورد رسیده است.

بنابر آخرین وضعیت رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، ۴ شهرستان لردگان، بروجن، شهرکرد و فارسان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

ثبات نسبی و سیر نزولی بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان با روندی کند  ادامه دارد که نشان از عدم ورود این استان به موج ششم است، آمار بالای واکسیناسیون مردم استان می‌تواند یکی از علت‌های افزایشی نشدن شیوع کرونا در استان باشد.

هرچند روند واکسیناسیون جامعه هدف استان به خوبی در حال انجام است و آمارها حاکی از روند مثبت و بالای آن است، اما باز هم خطر در کمین مردم است و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود، مبتلایان رو به فزونی می‌رود.

استان خراسان رضوی/ ۶۱ درصد جمعیت هدف کامل واکسینه شدند

سعید فرزین‌فر اظهارداشت: از زمان شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون ۵ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۱۷۸ دُز واکسن کرونا تزریق شده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۰۸ مورد دُز اول و ۲ میلیون و۵۰۱ هزار و ۵۶۵ مورد دُز دوم، ۱۹ هزار و ۲۵۶ مورد دُز سوم و ۶۶۴۹ مورد دُز یادآور بوده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دُزهای اول و دوم به افراد بالای ۱۲ سال، دُز سوم به افراد بالای ۶۰ سال و دُز یادآور به بیماران خاص و صعب‌العلاج تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: در خصوص درصد افراد واکسینه شده باید بگوییم که تا این لحظه در گروه سنی بالای ۱۲ سال ۸۴.۳۴ درصد دُز اول و ۶۱.۴۷ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و این اعداد در گروه سنی بالای ۱۸ سال هم به ترتیب ۸۴.۹۹ درصد و ۶۴.۰۹ درصد بوده است.

 فرزین‌فر با بیان اینکه در کنار انجام واکسیناسیون دُزهای اول و دوم گروه سنی بالای ۱۲ سال، دُزهای سوم و یادآور واکسن افراد بالای ۶۰ سال و همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج هم در مراکز واکسیناسیون کرونا در حال انجام است، تأکید کرد: گروه بالای ۶۰ سال می‌توانند ۴ ماه پس از دریافت دُز دوم واکسن کرونا برای دریافت دُز سوم این واکسن به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند؛ همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج هم می‌توانند ۶ ماه پس از دریافت دُز دوم واکسن کرونا برای دریافت دُز یادآور این واکسن به مراکز مذکور مراجعه کنند.

استان فارس/ نقطه پرخطری وجود ندارد

براساس آخرین وضعیت ثبت شده درباره شهرستان‌ها و استان‌های کشور استان فارس در وضعیت کم خطر قرار گرفته است. بر این اساس هیچ یک از شهرها و شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

بر اساس آخرین تغییرات نقشه شهرستان‌های استهبان، جهرم، خفر، ممسنی و بخشی از رستم در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گراش، خنج، لامرد، فراشبند، مهر و بخشی از کازرون در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۶ هزار و ۹۲۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۴۳ هزار و پنج مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۷۷۴ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۳ هزار و ۶۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام بستری ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان طی شبانه روز گذشته مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به هزار و ۴۰۷ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

 با جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۱۶۸ رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان قزوین/ نرخ مرگ و میر دو برابر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از کاهش ۱۰ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱۴ مورد جدید ابتلای کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-۱۹ استان قزوین شناسایی شد که این آمار نسبت به روز گذشته ۱۳ نفر کاهش یافته است.

جلال رحمانی با اشاره به تثبیت نرخ بستری‌های کرونایی روزانه گفت: در شبانه‌روز گذشته ۵۸ بیمار کرونایی به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل تغییری نکرده است.

وی به افزایش ۱۱ درصدی آمار بیماران بدحال هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ بیمار کرونایی با حال وخیم زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش یک نفر بیشتر و دوباره ۲رقمی شده است.

رحمانی از افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان قزوین خبر داد و گفت: همچنین در ۲۴ ساعت اخیر ۴ بیمار بدحال کرونایی به دلیل شدت علائم بیماری و ضعف مفرط جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار ۲ برابر فوتی‌های روز قبل بوده و ۲ نفر بیشتر شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین به کاهش ۳.۳ درصدی آمار روزانه بهبودیافتگان کرونایی اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر ۵۹ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت و بهبود از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار از روز گذشته ۲ نفر کمتر است.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی کرونایی استان با ۲.۲ درصد کاهش به ۲۶۰ نفر رسید که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

استان کرمان / ۲۸۲ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان کرمان اظهار داشت: مجموع واکسیناسیون کرونا در استان از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز گذشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از دو میلیون و ۳۰ هزار نفر در استان دوز اول و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز در استان کرمان آغاز شده و افراد بالای ۶۰ سالی که چهار ماه از نوبت دوم واکسن آنها گذشته می‌توانند برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۸۲ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵۳  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۶۷ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۲ هزار و ۸۶۹ مورد رسیده است.

وی به فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۰ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۳۱ هزار و ۳۱۶ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۸۹۴ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی / ۲ شهرستان در وضعیت آبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان مرکزی اظهار داشت: خوشخبتانه تلاش و همکاری مردم و مسئولین، نتیجه داد و رنگ های قرمز و نارنجی بالاخره از استان مرکزی رخت بر بست که رسیدن به این رنگ بندی نتیجه تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی مدافعان سلامت، مسئولین و البته همکاری و همراهی جانانه ی مردم است و البته بسیار شکننده و حساس می باشد و با ساده انگاری و عادی انگاری قطعا به شرایط بحرانی قبل باز خواهیم گشت.

سیدمحمد جمالیان افزود: از مردم استان درخواست داریم تا با در پیش گرفتن همین منوال و البته جدیت بیشتر در رعایت پروتکل ها بهداشتی، این رنگ بندی را حفظ و برای بهتر شدن آن تلاش کنند چراکه ممکن است هر لحظه و با کوچکترین سهل انگاری تلاش چندین ماهه مدافعان سلامت و مسئولین و البته تحمل سختی های فراوان خود مردم، برباد رود.

وی خاطر نشان کرد : در آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی ۱۰ شهرستان اراک، ساوه، کمیجان، فراهان،شازند، خمین، دلیجان، تفرش، آشتیان، محلات در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند، همچنین در این اعلام رنگ بندی که مربوط به  ۲۹ آبان است،۲ شهرستان زرندیه و خنداب نیز آبی شده اند.

رئیس علوم پزشکی اراک به اثرگذاری رعایت پروتکل‌ها و البته واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: شهرستان های خنداب و زرندیه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن از وضعیت زرد به آبی و شهرستان های اراک، محلات، آشتیان و تفرش نیز با همین روش از وضعیت نارنجی در هفته های گذشته به وضعیت زرد رسیده اند.

جمالیان بیان کرد: بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های درس در این شرایط بسیار امر حساسی است و به همین جهت از تصمیم گیران این امر می خواهیم با توجه به حساسیت موضوع، پس از حاصل شدن اطمینان و آماده شدن صددرصدی شرایط، اقدام به این کار کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم