شهر خبر

نامزد پیروز انتخابات عراق:

بازشماری کامل آراء تغییرات بنیادینی در نتایج انتخابات ایجاد میکند

بازشماری کامل آراء تغییرات بنیادینی در نتایج انتخابات ایجاد میکند

یکی از نامزدهای پیروز انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق گفت: بازشماری کامل آراء در سراسر کشور موجب ایجاد تغییرات بنیادینی در نتایج انتخابات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «باسم خشان» نامزد مستقل عراقی که در انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور به پیروزی رسیده است، سخنانی را در رابطه با این انتخابات مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این نامزد پیروز انتخابات عراق گفت: پس از بازشماری درصد اندکی از آراء در تعدادی از حوزه های انتخاباتی، تغییرات زیادی در نتایج انتخابات حاصل شده است به گونه ای که دو نامزد پیروز در استان های بابل و بصره جای خود را به دو نفر دیگر داده اند.

خشان افزود: با بازشماری تمام حوزه های انتخاباتی، تغییرات بنیادینی در نتایج انتخابات حاصل خواهد شد. انتخابات اخیر با ابهامات زیادی همراه بود و به همین دلیل تمام گروه های سیاسی نسبت به آن ناراضی هستند.

پیشتر پایگاه المدن گزارش داده بود: به دنبال نشست مشترک میان نخست وزیر و رئیس جمهور عراق با هیأت هماهنگی شیعی عراق، از شدت و حدت تنش‌ها در صحنه سیاسی عراق کاسته شده است. پس از کاسته شدن از سطح تنش‌ها در عراق، نیروهای حاضر در هیأت هماهنگی شیعیان رایزنی‌های خود با جریان صدر برای تشکیل دولت توافقی را کلید زده‌اند.

در همین ارتباط، عباس المالکی عضو ائتلاف دولت قانون تصریح می‌کند: اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص خروج نوری المالکی از هیأت هماهنگی شیعیان عاری از صحت است و نباید به آنها توجه کرد.

وی افزود: برخی رسانه‌ها با هدف منحرف ساختن افکار عمومی و نیز تحقق دستاوردهای سیاسی چنین شایعاتی را مطرح می‌سازند. از دیدگاه ما هیأت هماهنگی شیعیان قادر است فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان را تشکیل دهد. ما در حال حاضر مشغول رایزنی با گروه‌های سیاسی تأثیرگذار هستیم.

این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: ما رایزنی‌هایی را به منظور بازگرداندن جریان صدر به هیأت هماهنگی شیعیان انجام داده‌ایم. ما از بازگشت جریان صدر به این هیأت استقبال می‌کنیم تا بدین‌ترتیب بتوانیم فراکسیون بزرگ‌تر را تشکیل دهیم.