شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

هیئت قضائی عراق شکایت‌ها به تکرار اثر انگشت رأی دهندگان در اربیل را وارد دانست


هیئت قضائی عراق شکایت‌ها به تکرار اثر انگشت رأی دهندگان در اربیل را وارد دانست

هیئت قضائی کمیساریای انتخابات عراق اعتراض به تکرار اثر انگشت در چند مرکز رأی‌گیری در اربیل را وارد دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هیئت قضائی کمیساریای انتخابات عراق اعتراض به تکرار اثر انگشت در چند مرکز رأی‌گیری در اربیل را وارد دانست.

بر اساس سندی که رسانه‌های عراقی منتشر کرده‌اند، هیئت قضائی کمیساریای انتخابات با بررسی شکایتی درباره تکرار اثر انگشت در چند مرکز رأی‌گیری در اربیل این شکایت را وارد دانسته است.

در این سند که تصویر حکم قضائی صادره در این باره است، تأکید شده که همه این آرا باید ابطال شود.

کشور عراق ,

همزمان منابعی تأکید کرده‌اند صدها مورد تکرار اثر انگشت در انتخابات مشاهده شده که هیئت قضائی در حال بررسی آنهاست.

روز گذشته یک مقام عراقی گفت که تغییرات بسیاری در نتایج انتخابات پارلمانی در سطح استان بغداد، بابل و نینوا روی خواهد داد.

وی افزود: پیش از پایان ماه جاری یا در اوایل ماه آتی نتایج انتخابات به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

این مسئول عراقی اظهار داشت: کمیساریای عالی انتخابات به زودی بازشماری برخی صندوق‌هایی که شامل شکایت‌های پاسخ داده توسط هیات قضایی می‌شود را آغاز خواهد کرد.

در همین رابطه، «صادق مدلول»، نماینده پیشین و نامزد ائتلاف قوی الدوله پس از شکایت به نتایج انتخابات موفق به راهیابی به پارلمان آتی عراق شده بود.

پیش از این، «غریب عسکر نقی»، نامزد ائتلاف فتح نیز پس از بررسی شکایت‌ها موفق به حضور در پارلمان آتی شد.

از سوی دیگر «شیروان میرزا» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: پس از تغییرات رخ داده در نتایج و پیروزی برخی نامزدها مانند «صادق مدلول» از جریان حکمت ملی دراستان بابل و «خالد العبیدی» از بغداد و نیز پیروزی دو نامزد از اربیل، تردیدها درباره نتایج انتخابات بیشتر شده است.

وی افزود: موضع هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی در زمینه درخواست شمارش دستی همه آراء قوی‌تر از زمان حال خواهد بود.

ائتلاف فتح: انتخابات عراق به شکل حرفه‌ای هک شده است

یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق اعلام کرد که نتایج انتخابات به طور آشکار هک شده است.

عدی الخدران تاکید کرد: هر روز که می‌گذرد باور ما به اینکه نتایج انتخابات پارلمانی در معرض هک قرار گرفته، با هدف تغییر آن در راستای خدمت به پروژه آمریکا و متحدانش در خاورمیانه بیشتر می‌شود.

وی افزود: این پروژه هدفش تضعیف نیروهای ملی گرا در پارلمان آتی است. امنیت سایبری که در هر انتخاباتی اولی است به چارچوب الکترونیکی ضعیف محدود شده یا اصلا وجود نداشته است و این موضوع به تنهایی به مثابه فاجعه است به ویژه که شرکت‌های غیرعراقی مسئول سرورها و انتقال نتایج از مراکز رای گیری به مرکز اصلی در بغداد بودند.

الخدران تاکید کرد: باور ما روز به روز بیشتر می‌شود که آنچه در انتخابات اخیر رخ داد، هک به شکل حرفه ای بوده است که جزییات آن طی روزهای آتی فاش خواهد شد به ویژه که کمیساریای عالی انتخابات، به سئوالات فنی بسیاری در این زمینه پاسخ نداده است.

انتهای پیام/