شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#آموزش و پرورش#کارکنان

معاون پارلمانی رئیس جمهور: اقبال مناسبی به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس وجود دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تعاملات خوبی با نمایندگان و مسئولان کشور دارد و امید است که با حمایت دولت، مجلس و نهاد‌های انقلابی بتواند منشاء خدمات ارزنده به معلمان، کارکنان و دانش آموزان باشد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی معاونت پارلمانی، سید محمد حسینی در امور مجلس طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان که با موضوع «اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت» برگزار شد، گفت: دیدگاه‌ها و نظرات رهبر فرزانه انقلاب برگرفته از نگاه معرفتی عمیق به آموزه‌های ناب اسلامی و مطالعات جامع و ژرف‌نگری است.
 
معاون رئیس جمهور بیان کرد: امام خامنه‌ای همچنین با افکار و اندیشه‌های بسیاری از صاحب نظران و متفکران جهان اسلام آشنایی دارند و بر این اساس مسائل مبتلابه جامعه را از زوای«حجاب معاصرت» باعث شده قدر منظومه منسجم فکری ایشان به خوبی دانسته نشود و مورد بررسی جدی قرار نگیرد و اندیشه‌های صائب ایشان تحت‌الشعاع شخصیت سیاسی و مدیریتی قرارگرفته است.

در این نشست که بیش از یک ساعت و نیم طول کشید سید محمد حسینی «روش‌های تربیتی از منظر رهبری» را اینگونه برشمرد: انذار و غفلت زدایی، معرفی اسوه‌ها و الگوها، تشویق و تنبیه، آراستگی ظاهر و کلام، تغافل، فرصت دادن به متربی برای جبران خطاها، تبشیر و روش تولی و تبری و با ذکر مصادیق به شرح و بسط این شیوه‌ها پرداخت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران «عوامل تربیت» را به فردی و اجتماعی تقسیم کرد و وراثت و لقمه حلال را از مهمترین عوامل فردی ذکر کرد و از محیط خانواده، اجتماع و رسانه به عنوان عمده‌ترین عوامل اجتماعی یاد کرد و در نهایت موانع فردی و اجتماعی تربیت را مورد بحث قرار داد.
 
حسینی در ادامه در جواب سوالی پیرامون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک تقسیم کار و توافق وجود دارد که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعی ورود کرد مجلس دیگر وارد نشود و بر عکس، بنابراین وقتی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعی وجود دارد دیگر نیازی نیست که مجلس قانون گذاری کند و نمایندگان محترم می‌توانند پیگیر و نظارت کننده بر اجرای مصوبات شورا باشند که در حکم قانون است.

وی تصریح کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی روسای سه قوه، برخی وزرا و روسای کمیسیون‌های مجلس حضور دارند و عزم و اراده و التزام آنان به مصوبات می‌تواند ضامن اجرا باشد و گرنه بهترین اسناد و مصوبات به بایگانی سپرده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش بی‌بدیلی در مباحث فرهنگی، تربیتی و نیز ارتقای بینش سیاسی دانشجویان دارند به ویژه در دانشگاه فرهنگیان که معلمان در این دانشگاه تربیت می‌شوند، به این رسالت مهم اهتمام بیشتری باید صورت بگیرد.

حسینی با اشاره به منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: ما هم اکنون درگیر جنگ تمام عیارنرم هستیم و دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و با القائات مختلف به دنبال ایجاد ابهام و تزلزل در باور‌های نسل جوان است، لذا ضرورت دارد که اساتید و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور به مباحث اعتقادی، تاریخی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نیز شیوه‌های تربیتی، تسلط به هنگام و قابل قبولی داشته باشند تا بتوانند به درستی پاسخ‌های قانع کننده به سوالات و ابهامات بدهند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری گفت: آیت الله رئیسی عنایت و تاکید خاصی بر ارتقای دانش و بینش دانشجویان دارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی که قرارگاه فرماندهی علم و فرهنگ در کشور است در این مدت فعال شده و خوشبختانه مقام معظم رهبری هم نیرو‌های تازه نفس و خوشفکری را به عنوان اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردند که امیدوارم این تحول سبب نشاط، پویایی و تأثیرگذاری بیشتر این شورا شود.

وی افزود: جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم به طور منظم به ریاست آقای رئیسی تشکیل می‌شود و مقرر شده شورای فرهنگ عمومی و دیگر شورا‌های اقماری هم احیاء شوند.

حسینی اضافه کرد: انتظار است در دانشگاه‌ها هم شاهد ارتقاء فعالیت‌ها در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باشیم و امیدواریم با بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی، هنری و بصیرت افزایی رونق و تنوع بیشتری پیدا کند.

وی گفت: علیرغم مشکلات و گرفتاری‌هایی که مردم با آن مواجه هستند، با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و برنامه ریزی خوب کارگزاران دولت مردمی، به تدریج اوضاع کشور رو به بهبود است و به فضل الهی آینده بهتری رقم خواهد خورد.

معاون رئیس جمهوردر امور مجلس در پاسخ به این سوال که آیا درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تعامل خاصی با مجلس شده است، گفت: از روز چهارشنبه که دکتر یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد، جلساتی با نمایندگان از جمله کمیسیون آموزش برای شناخت بیشتر نسبت به سوابق و توانمندی‌ها و برنامه‌های ایشان برگزار شده است. یکی از مطالبات جدی نمایندگان و معلمان تاکنون انتخاب وزیر آموزش و پرورش از بین مدیران خانواده بزرگ آموزش و پرورش بود که این خواسته با معرفی آقای نوری اجابت شد.

وی خاطرنشان ساخت: دکتر نوری هم معلم، هم معاون و مدیرکل آموزش و پرورش در استان‌ها و هم از مدیران ارشد ستاد وزارتخانه بوده است و نسبت به اسناد بالادستی مثل سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبری و نیز مباحث برنامه و بودجه آشنایی و احاطه کافی دارد، و تعاملات خوبی با نمایندگان محترم و مسئولان کشور دارد و امید است که با حمایت دولت، مجلس و نهاد‌های انقلابی بتواند منشاء خدمات ارزنده به معلمان، کارکنان و دانش آموزان باشد.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: توقع است که نمایندگان مجلس در فرصت باقی مانده تا روز یکشنبه ۷ آذر که در صحن علنی رای گیری صورت می‌گیرد، با بررسی کارنامه و برنامه دکتر نوری، سوالات و ابهامات خود را مطرح کنند تا از جانب وزیر پیشنهادی و رئیس جمهور محترم، توضیحات لازم ارائه شود و نمایندگان با اطمینان خاطر بیشتری به ایشان رای دهند، و خوشبختانه براساس اطلاعات اولیه، اقبال به آقای نوری چه از سوی فرهنگیان و چه از سوی نمایندگان تاکنون قابل توجه بوده است.

حسینی همچنین اظهار داشت: امیدواریم این بار وزیر آموزش و پرورش تعیین و نهایی شود و با انتخاب این مدیر اجرایی ساعی و سخت‌کوش، باتجربه و آشنا با وظایف و ماموریت‌های آن، این وزارتخانه از بلاتکلیفی خارج شود و در آستانه بررسی بودجه ۱۴۰۱ و نیز برنامه هفتم توسعه، آقای نوری بتواند از حقوق مادی و معنوی معلمان صیانت کند.
 
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور: برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تحول‌گرا است
  •  
     
    انتهای پیام/