شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#دلار#سایه
پیش بینی بازارها 29 آبان 1400

طرح جهش مسکن کلید خورد/ سایه احتیاط بر سر دلار

کدخبر: 455694
اقتصادنیوز: درحالی طرح جهش نهضت ملی مسکن آغاز شده که به نظر می رسد بازار مسکن در انتظار دامنه اثر این تصمیم گیری هاست.

به گزارش اقتصادنیوز ، در بازار ارز، سایه احتیاط بر سر دلار سنگینی میکند. قیمت دلار به لبه کانال 28 هزار تومان نزدیک شده و ممکن است در صورت ارسال سیگنال های قوی تر برای فروشندگان، بازار وارد کانال 27 هزار تومان شود. در این خصوص با رویدادهای منتشره از آغاز دور جدید مذاکرات برجامی وین این احتمال ممکن است در دو هفته آینده محتمل و بازار با فشار از سمت عرضه روبه رو شود. در سوی دیگر ماجرا، همچنان اهرم هایی (همانند اختلاف نظر دو طرف برجام) در بازار وجود دارند که بازار ارز را در مسیر صعودی قرار میدهند.

بازار سهام: احتمال صعود شاخص در روز نخست

در بازار سهام معامله گران بورس روز شنبه را برای بازار مثبت و صعودی ارزیابی میکنند. به نظر میرسد بازار سهام روز ابتدای هفته را خوش بینانه آغاز کند و از این حیث خریداران در سمت تقاضا با اطمینان بیشتری کار را به پیش می برند. هر چند که سمت عرضه همچنان میتواند بازار را در شرایط ناپایدار قرار دهد.

بازار خودرو: ماجرای طرح واردات خودرو

در بازار خودرو بازار همچنان متاثر از دلار است و در این خصوص تحرکات را از بازار ارز وام میگیرد. این درحالی است که بازار خودرو تحت تاثیر مسئله واردات خودرو است و بسیاری معتقدند که این طرح اهداف سیاست گذار در مجلس را تامین نمیکند. بازار خودرو از امروز متاثر از دلار میتواند تحت تاثیر قرار گیرد.

بازار مسکن: طرح جهش مسکن کلید خورد

در بازار مسکن ، بازار فعلا در شرایط رکودی است و خبری از تغییرات بازار نیست. طبق آخرین نشست شورای عالی مسکن، ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکن در طرح جهش مسکن کلید خورد.  تاکنون نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن، ثبت نام کرده اند. متقاضیانی که تاکنون اقدام به ثبت نام نکرده اند، تا تاریخ ۱۵ آذر ماه امسال فرصت دارند. فعلا بازار منتظر تصمیمات عملیاتی و میزان اثرگذاری تصمیم گیری ها در این خصوص است. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیش تر در همین باره گفته است:در مسکن مهر که از سال ۸۸ شروع شده و هنوز ۲۴۰ هزار واحد آن در حال انجام است.از ۴ میلیون مسکنی که قرار است ساخته شود، حدود یک میلیون روستایی و حدود ۳ میلیون شهری است، در بخش روستایی ما مشکل زمین نداریم. از ۳ میلیون واحد شهری نیز اکنون برای حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین پیش‌بینی شده و تا پایان سال زمین برای سقف ۴ میلیون مسکن تعیین تکلیف خواهد شد.

بازار ارز دیجیتال: شکل گیری موقعیت نزولی

در بازار ارز دیجیتال  ، قیمت بیت کوین  تا سطح 55 هزار و 700  دلار پایین آمد. این رقم پایین‌ترین قیمت بیت کوین از ۲۳ مهر تاکنون است. بیت کوین اکنون با قیمتی حدود 56 هزار و 250 دلار معامله می‌شود که افت 5 درصدی در 24 ساعت گذشته و افت 13 درصدی را در مقیاس هفتگی ثبت کرد.با این حال تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال، گفته اند شکل‌گیری روند نزولی بلندمدت در بازار بسیار کم احتمال دارد.