سید امیر سیدزاده، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: آنچه که مسلم است چند دوره اخیر جشنواره که بخش ملی و بین‌المللی به‌صورت مجزا برگزار شد هزینه‌ای دوچندان از بیت‌المال را صرف این دو رویداد می‌کرد که می‌شد با ادغام هر دو این هزینه را به حداقل رساند. قطعاً ادغام جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر کارآیی و صرف بودجه کمتری نسبت به سال‌های قبل که این دو جشنواره از هم جدا بودند، خواهد داشت.

سیدزاده خاطرنشان کرد: از طرفی با توجه به اینکه در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه شور و حالی سینمایی به کشور تزریق می‌شود و مخاطبان بسیاری به دیدن فیلم‌های جشنواره می‌روند، جشنواره جهانی نیز می‌تواند مخاطبان بیشتری داشته باشد و به همین دلیل در کنار کمتر شدن هزینه برای برگزاری این رویداد فرهنگی هنری قطعاً ادغام این دو جشنواره در جذب مخاطب تأثیری مثبت خواهد داشت.

او افزود: نکته دیگر به کیفیت محصولات سینمایی برمی‌گردد. اگر نگاهی به چند دوره جشنواره بین‌المللی که به صورت مجزا برگزار شده، داشته باشیم متوجه می‌شویم کیفیت فیلم‌هایی که در جشنواره حضور داشتند پایین بود و برگزارکنندگان جشنواره در این سال‌ها نتوانستند اثری جالب توجه و با کیفیت را به این رویداد بیاورند. قطعاً با ادغام این دو جشنواره می‌توان در این زمینه نیز با تمرکز بیشتر آثار درخشان‌تری را شاهد بود.

این تهیه‌کننده در پایان تأکید کرد: ادغام دو جشنواره جهانی و بین‌المللی از اقدامات خوب محمد خزاعی بود که امیدوارم در سال جاری و سال‌های آینده هم از لحاظ کیفی آثار در خور شأن جشنواره و از لحاظ بودجه هزینه‌ای منطقی را برای این جشنواره شاهد باشیم.